800
۰
با هدف افزایش درآمد نخلکاران؛

۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان سیستان وبلوچستان قرار می‌گیرد

اردشیر شهرکی گفت: به منظور جلوگيري از پیش فروش فله‌ای و ارزان قیمت خرما توسط کشاورزان و افزایش درآمد نخلکاران با هماهنگي سازمان جهادکشاورزی، مبلغ ۸۰میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در اختیار تشکل های تخصصی عضو این صندوق قرار می گیرد.
۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کشاورزان سیستان وبلوچستان قرار می‌گیرد
به گزارش شستون، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت خرما، و به منظور جلوگيري از پیش فروش   فله‌ای و ارزان قیمت خرما توسط کشاورزان و افزایش درآمد نخلکاران امسال با هماهنگي سازمان جهادکشاورزی، مبلغ ۸۰میلیارد ریال تسهیلات با بهره ۵ درصد از سوی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در اختیار تشکل های تخصصی عضو این صندوق قرار می گیرد.

اردشیر شهرکی افزود: این تشکل ها اقدام به تهیه و خرید انواع کارتن خرما و نوعی پوشش برای خوشه خرما نموده و آنرا در اختیار کشاورزان خرما کار قرار می‌دهند تا با بکارگیری این پوشش ،خوشه های خرما از گرد و غبار و خسارت حشرات و ضایعات در امان باشند  و همچنین کشاورزان در زمان برداشت، محصول خرمارا با کارتن بسته بندی و در سردخانه ها نگهداری و در وقت مناسب نسبت به بازار رسانی خرمای خود اقدام نمایند.
 
وی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی نیز برای حمایت از کشاورزان معادل ۱۰درصد تسهیلات، یارانه نقدی به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان پرداخت خواهد کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان اذعان داشت:در حال حاضر ۵۸هزار و۵۶۱ هکتار نخلستان در استان وجود دارد که ۴۶هزارو ۴۹۰هکتار آن بارور می باشد وحدود ۲۳۰ هزار تن انواع خرما در سیستان وبلوچستان تولید می‌گردد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 19332
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *