800
۰
سفره کارگران، خالی‌تر از همیشه؛

دستمزد معوقه پاکبانان زابل به 4 ماه رسید/ کووید 19 عامل کاهش منابع درآمدی شهرداری

گوش دادن به صحبت‌های کارگرانی که عید سال گذشته به کامشان تلخ و هم اکنون نیز چهار ماه است که حقوق نگرفته و شرمنده خانواده خود هستند انسان را به تاسف وا می‌دارد هر چند مسئولانی که حقوق چند میلیونی می‌گیرند باید هم بی‌خبر از وضعیت کارگرانی باشند که به حداقل دستمزد هم راضی هستند.
دستمزد معوقه پاکبانان زابل به 4 ماه رسید/ کووید 19 عامل کاهش منابع درآمدی شهرداری
 به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، تراژدی غمناک و انعکاس معضلات پاکبانان بی دفاع و دست های پینه بسته آنان یا چشمان منتظر زن و فرزندانشان برای دریافت حق و حقوق واقعی شان اگر چه تازگی ندارد اما در روزهایی که به علت شیوع بیماری کرونا معیشت خانواده ها با مشکل مواجه شده و خرید لوازم بهداشتی بیش از هر چیز دیگر در اولویت؛ کارگران شهرداری چهار ماه است حقوق نگرفته اند و برای مایحتاج زندگی خود با مشکل مواجه شده و نیاز به پول دارند.

شرمندگی کارگران شهرداری نزد خانواده و فرزندانشان در حالیست که گویا مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر شهرستان زابل قصد بیدار شدن از خواب زمستانی ندارند، چرا که چشم و گوش خود را در برابر گلایه این قشر زحمتکش که حتی ویروس خطرناک کرونا هم مانع خدمات رسانی آنان به مردم نشد، بسته اند و لحظه ای خود را جای آنان نمی گذارند تا بدانند احساس شرمندگی چگونه است، اصلا می توانند این شرایط را چهار ماه( بیش از 120 روز) تحمل کنند؟
 


مسئولان؛ شرمندگی مقابل خانواده سخت است

شماری از کارگران شهرداری زابل در تماس هایی که با دفتر این پایگاه خبری داشتند، از بیان نام خود به علت اخراج از کار خودداری کرده و گفتند: زمانی که تمام شهر در خواب و استراحت به سر می برد تازه ساعت کار ما شروع می شود گرما و سرما فرق ندارد همه دشواری ها را تحمل می کنیم تا چرخ زندگی هایمان بچرخد.

این پاکبانان ادامه دادند: از اسفند ماه سال گذشته که حقوق وعیدی برای ما پرداخت نشد تاکنون هیچ دستمزدی برایمان واریز نشده، باور کنید ما هم خانواده داریم و برای امرار معاش زن و فرزندانمان نیازمند پول هستیم.

این کارگران زحمتکش با بیان اینکه صدای اعتراض ما را به گوش مسئولان برسانید، گفتند: به علت اخراج از کار حق اعتراض نداریم، اما زن و بچه های ما هم تحمل این اوضاع را ندارند تا چند ماه دیگر باید با دست خالی به خانه برگردیم نزدیک به پنج ماه است حقوق نگرفته و زنددگی هایمان به سختی با قرض و قسط از اطرافیان سپری می شود.

به گفته پاکبانان، صاحب خانه ها به علت عدم پرداخت کرایه قراردادهای آنان را نادیده گرفته و اخطار برای تخلیه داده اند به چه مسئولی بگوییم همانگونه که شهرداری از ما کار و مردم شهری بدون زباله و تمیز می‌خواهند ما هم حقوق واقعی خود را خواستاریم.



کرونا، شهرداری را در قسمت های مختلف متضرر کرد

غلامعلی خمر، شهردار زابل در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به مشکلاتی که در همه شهرداری های کشور به ویژه شهرداری زابل وجود دارد حقوق فروردین ماه جاری را پرداخت کرده و پیگیر هستیم طی چند روز آینده حقوق اردیبهشت ماه کارگران نیز پرداخت شود.

وی بیان کرد: مشکل شهرداری زابل این است که از قبل بدهی داشتیم، درتلاش هستیم مشکلات را به حداقل برسانیم اما بیماری کرونا باعث شد شهرداری در قسمت‌های متعددی متضرر شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا درآمدهای سازمان حمل و نقل شهرداری کلاً صفر شد.

وی گفت: با توجه به تعطیلی تمام سرویس ها، مدارس و دانشگاه ها در این زمینه هم متضرر شدیم؛ علیرغم این مشکلات نامه ای مبنی بر تخفیف به مردم برای این بیماری به ما داده شد که سه ماه قبل از سال و بعد از سال حتی هم اکنون هم مجدد تمدید شد که تمام این موارد باعث شد شهرداری متضرر شود و از طرف دولت هم جبران نشد.

خمر تعطیلی و نیمه تعطیل شدن کارخانه ها را معضل دیگر عنوان کرد و افزود: با این اقدام تولید کارخانه ها پایین آمد و ارزش افزوده آنها که بخشی از آن متوجه شهرداری‌ها بود شدیداً کاهش پیدا کرد.

شهردار زابل خاطر نشان کرد: علیرغم وجود تمام مشکلات در تلاش هستیم تا حقوق معوقه پرسنل را به حداقل برسانیم.



سخن پایانی

این روزها که همه در گیرودار شیوع ویروس کرونا هستند، پاکبان ها در این شرایط پر خطر نیز دست از تلاش برنداشته و برای پاک نگه‌داشتن شهر خود را به خطر می اندازند.

این زحمت کشان بی‌ادعای جامعه این روزها در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و فعالیت آنها در پاک سازی معابر و خیابان ها در پیشگیری از این ویروس منحوس مهم و تاثیرگذار است. حواسمان به قشر زحمت کشی که در این شرایط سخت بار سنگین نظافت شهر را به دوش می‌کشند، بیشتر باشد.
 
انتهای پیام/
 
 
سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 19351
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *