800
۰
در سایه بی تدبیری مسئولین رخ داد؛

نبود اینترنت مهم ترین معضل دانشجویان "ایرفشانی" در بحران کرونا/ پیمودن مسافت 100 کیلومتری برای حضور در آزمون آنلاین

دانشجویان دهستان ایرفشان شهرستان مهرستان در سایه نبود اینترنت برای حضور در آزمون های آنلاین دانشگاه مصافت 100 کیلومتری را تا مرکز شهر مهرستان طی می کنند.
نبود اینترنت مهم ترین معضل دانشجویان "ایرفشانی" در بحران کرونا/ پیمودن مسافت 100 کیلومتری برای حضور در آزمون آنلاین
به گزارش شستون، در روزهای اخیر این پایگاه خبری پیام های متعددی از مردم منطقه ایرفشان شهرستان مهرستان مبنی بر قطع بودن اینترنت دریافت کرده است.

 در یکی از پیام های ارسالی به این پایگاه خبری آمده است که "متاسفانه در قرن ۲۱ که عصر فناوری و پیشرفت و مردم  دهستان ایرفشان، از امکانات ارتباطی بی بهره هستند.

آنتن موبایل در ایرافشان حداقل دو روز در هفته قطع می باشد و در خصوص اینترنت روستا علی رغم قول و قرارهای صورت گرفته تاکنون هیچ اقدام مثبتی جهت راه اندازی دکل اینترنت 4G انجام نگرفته است.

همچنین در پیام ارسالی دیگر از سوی اهالی این منطقه آمده است: دانشجویان روستاهای ایرافشان،کلان،کلوئی، سورگان، گتان، کولگ، کهناب، سرکلایی دن، گزاویز، گتان دن، رهسری، ماه بندگ، دازند، دودر، بشانه، نوکبند، پدگان، وشنا، حاجی آباد، شمس آباد، عباس آباد، اسپی زمینان و علی آباد  از توابع دهستان بزرگ ایرافشان از توابع شهرستان مهرستان در شرایط حاد کرونایی عملا فاقد اینترنت هستند.

در ادامه این پیام عنوان شده است: با وجود شرایط بحرانی کرونا و اهمیت تغییر رویه تمامی ادارات از ارائه خدمات حضوری به سمت دنیای مجازی روی آورده اند و با توجه به  فرا رسیدن فصل امتحانات دانشگاهی، دانشجویان دهستان ایرافشان از توابع شهرستان مهرستان با 10 هزار نفر جمیعت از دسترسی به اینترنت محروم هستند.

همچنین در گوشه ای دیگر از این پیام آمده است که به علت نبود اینترنت دانشجویان بی بضاعت این منطقه مسافتی به طول 100 کیلومتر را تا مرکز شهرستان برای دسترسی به اینترنت و شرکت در یک امتحان مجازی طی می کنند و یا بسیاری دیگر در طی سفر و اقامت موقت در شهرهای ناخوش وضعیتِ کرونایی برای گذران امتحانات مجازی ، سلامت خود را در خطر میاندازند.


علی رغم پیگیری خبرنگار ما همچنان مسئولین مربوطه پاسخی در این خصوص ارایه نکرده اند اما این پایگاه خبری آماده نشر پاسخگویی مسئول مربوطه می باشد.

انتهای پیام/
 
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 19413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *