800
۰
هفته‌های سرنوشت، قضاوت‌های سرنوشت‌ساز

سوت‌ها برای که به صدا در می‌آیند؟/ اشتباه پولدارها!

سوت‌های اشتباه، عمدی و یاغیرعمدی درحال تاثیر روی نتیجه نهایی جدول لیگ برتر و تعیین تکلیف سقوط و بقاست. سوت‌هایی که می‌توانند یک تیم را به عرش برسانند و تیمی را به زمین بکوبند.
سوت‌ها برای که به صدا در می‌آیند؟/ اشتباه پولدارها!
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وضعیت قهرمان لیگ نوزدهم فوتبال تاکنون تقریباً معلوم شده و نگرانی‌های کمتری درمورد تعیین تیم اول جدول لیگ وجود دارد. پرسپولی مانند 3سال اخیر گام‌های آخر نیل به سکوی دریافت جام را سپری می‌کند و تیم‌های استقلال، تراکتور، سپاهان و شهرخودرو نیز تلاش خود را برای کسب سهمیه آسیایی و حضور بین چهارتیم نهایی جدول را می‌کنند.
حساسیت اصلی لیگ امسال اما جایی است خارج از تیم‌های بالا، جایی نزدیک به سقوط و افول. تیم‌های انتهای جدولی لیگ کرونایی سال جاری در وضعیت بدی به‌سر می‌برند و تقریباً 5تیم با کابوس سقوط مواجه اند. تیم‌های گل‌گهر، شاهین، پیکان، سایپا و پارس جنوبی از تیم‌های مستعد سقوط در بازی‌های آینده هستند که حتی یک سوت ناصحیح و یک اشتباه غیرعمدی هم می‌تواند آن‌ها را به لیگ آزادگان سوق دهد.
اشتباه داوری یکی از غیرقابل انکارترین رخدادهایی است که فوتبال جهان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. لیگ‌های معتبر اروپایی با تمهیداتی مثل VAR و تکنولوژی چشم شاهین قصد داشته‌اند تا جلوی اشتباهات سهوی داوران را بگیرند اما با این حال باز هم مرد اول زمین، داور است و تصمیمات او نقش به‌سزایی در تعیین وضعیت تیم‌ها دارد.
اشتباهات سهوی را می‌توان پذیرفت اما اگر این اشتباهات رنگ و بوی علنی و عمدی را به‌خود بگیرد، آن‌وقت است که پذیرفتن آن موجب ازبین رفتن زحمات یک تیم در طول سال می‌شود. بازی هفته گذشته ذوب‌آهن و ماشین‌سازی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های هفته بود که طی آن تقریباً سرنوشت سقوط یک تیم مشخص می‌شد. اشتباهات داوری و سوت‌های عجیب اما آن‌قدر سرنوشت بازی را تغییر داد که پای کمیته داوران نیز به این بازی کشیده شد تا وضعیت داوری را بررسی کنند.
در پایین جدول رقابت سختی برای فرار از سقوط حاکم است و حتی یک کارت اشتباه نیز می‌تواند حکم سقوط و یا بقای یک تیم را به ناحق امضا کند. از سویی دیگر برخی‌ها معتقدند فدراسیون فوتبال به‌علت ضعف ساختاری و مشکلات اقتصادی بیشتر علاقه‌مند است تا تیم‌های متمول و پولدار نظیر ذوب‌آهن، پیکان و سایپا در لیگ بمانند. اعتقادی که باتوجه به کوتاهی‌های فدراسیون در حمایت از تیم‌ها و علاقه سازمان لیگ به از سر باز کردن پشتیبانی از تیم‌های لیگ برتری بیراه به‌نظر نمی‌رسد.
حال که وضعیت قهرمان لیگ تقریباً مشخص شده و حساسیت بالای جدول مربوط به سهمیه‌هاست، بهتر است سازمان لیگ و کمیته داوران برای بازی تیم‌های رو به سقوط از بهترین داوران خود استفاده کنند تا هم ضریب خطا پایین بیاید و هم خبری از جنجال و حاشیه در دیدارهای این تیم‌های باهم و با سایرین وجود نداشته باشد. این امر اما نیازمند برخورد قاطع هم هست و اگر داوری نتوانست عملکرد مناسبی از خود برجای بگذارد و یا اشتباهاتی سرنوشت‌ساز را رقم زد، با توبیخ و محرومیت جدی مواجه شود تا حقی بیش از این ضایع نشود.
انتهای پیام/
 
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 19414
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *