800
۰
مقابله با اخبار کذب در فضای مجازی/ قسمت اول

چگونه حساب‌های کاربری تقلبی را شناسایی کنیم؟

با افزایش تعداد حساب‌های تقلبی در فضای مجازی، آگاهی از نحوه شناسایی اعتبار حساب‌ها امری ضروری است.
چگونه حساب‌های کاربری تقلبی را شناسایی کنیم؟
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها تعداد حساب‌های تقلبی در فضای مجازی بسیار گسترش پیدا کرده و خیلی از افراد سعی دارند با ساخت این حساب‌ها به درآمدزایی سریع و دیگر اهداف نادرست برسند. در حالی که از اولین روز فعالیت شبکه‌های اجتماعی ساخت حساب‌های تقلبی افراد مشهور نیز وجود داشته، اما حالا مشکل ساخت حساب‌های کاربری دروغین به یک مشکل جدی تبدیل شده و بسیاری از افراد با ساخت این حساب‌ها کاربران را فریب می‌دهند و اذعان عمومی را متخشش می‌کنند.
به دنبال این مسائل خیلی از شبکه‌های مجازی و شرکت‌های وابسته تلاش دارند با توسعه نرم افزارهای مناسب جلوی پرورش حساب‌های تقلبی را بگیرند. شرکت‌هایی مانند فیسبوک و توئیتر با افزایش محدودیت‌های خود سعی می‌کنند فعالیت‌های عجیب کاربران را تحت نظر بگیرند و باقی برنامه نویسان نیز با ساخت نرم افزارهای نظارتی میزان فعالیت کاربران را کنترل می‌کنند.
مشکلی که حساب‌های غیرواقعی به وجود می‌آورند آن است که می‌توانند به راحتی باور عمومی را تحت تاثیر قرار دهند و با ذهن افراد بازی کنند. به عنوان مثال طی شیوع ویروس کرونا خیلی از این حساب‌ها تصمیم گرفتند با تبلیغ داروهای دروغین فروش این مواد را بالا ببرند و مردم را قانع کنند که درمان کرونا پیدا شده است.
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 19685
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *