800
۰
بازار شیر تو شیر جنوب شرق کشور؛

ادامه افسارگسیختگی قیمت ها در بازار/ قطار گرانی به ایستگاه لبنیات رسید

در تداوم گرانی های این روزهای بازار، پارازیت افزایش قیمت به لبنیات رسید و به دغدغه های اقتصادی مردم دامن زد.
ادامه افسارگسیختگی قیمت ها در بازار/ قطار گرانی به ایستگاه لبنیات رسید
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، در حالی که این روزها جامعه تحت تاثیر شرایط ناشی از شیوع کرونا قرار گرفته، افزایش افسار گسیخته و سرسام آور اقلام و مایحتاج عمومی رنج مضاعفی را بر مردم تحمیل کرده است و سودجویان نیز با برهم زدن نظم بازار در نظر دارند از این فرصت پیش آمده سود بیشتری را عاید خود کنند.
 
این روزها از گرانی گوشت، مرغ، برنج و دیگر مایحتاج ضروری که بگذریم، قطار گرانی خود را به بازار لبنیات و فراورده های لبنی رساند و حکایت شیر تو شیر گرانی به صورت دنباله دار در بازار در حال تکرار است، این افزایش قیمت ها شاید برای دولت به نوعی عادت تبدیل شده، اما صدای مردم را درآورده و کمرشان را خم کرده است.

وقتی هم که دلیل آن را از مسئولان امر جویا می شویم، اعلام می کنند که موضوع کشوری و تصمیم ستاد تنظیم بازار است.

قیمت های دلخواه
 
محمدی، یکی از شهروندان زاهدانی در این باره به خبرنگار ما گفت: این روزها علاوه بر قیمت کالاهای اساسی شامل گوشت، مرغ و برنج شاهد افزایش قیمت شیر، ماست، پنیر و دیگر محصولات لبنی هستیم.
 
به گفته وی، قیمت پنیر هفت هزار تومانی به 10 هزار و 500 تومان رسیده است که علاوه بر این افزایش چشمگیر قیمت ها، برخی عرضه کنندگان این اقلام در نبود نظارت به دلخواه خود قیمت گذاری می کنند.
 
این شهروند اضافه کرد: هر سال با سریال افزایش قیمت برخی محصولات مواجه هستیم، اما امسال بسیاری از کالاها با افزایش چند برابری مواجه شده و کم کم بسیاری از مواد غذایی از سفره مردم رخت می بندد، اکنون هم نوبت به لبنیات رسیده است.

افزایش نگرانی مردم
 
صادقی، یکی از شهروندان سیستانی نیز اذعان کرد: بسیاری از محصولات لبنی این روزها با افزایش چشمگیری مواجه شده است، وقتی هم دلیل آن را از فروشندگان می پرسیم، عامل گرانی ها را خریدها و نرخ های جدید بیان می کنند.

وی ادامه داد: افزایش ناگهانی قیمت شیر گاو از کیلویی 2 هزار و نهصد تومان به سه هزار و هفتصد تومان در زابل و احتمال تاثیر آن بر سایر فرآورده ها باعث نگرانی مردم شده شده است.
 
این شهروند اذعان کرد: متأسفانه قیمت لبنیات از سال گذشته تاکنون ثبات ندارد، به طوری که یک ظرف ماست از سه هزار تومان به 10 هزار تومان رسیده است، در چنین شرایطی برخی سودجویان نیز باعث افزایش خودسرانه قیمت ها شده اند که متأسفانه انگار نظارتی بر این گونه تخلفات وجود ندارد.
 
مصوبه تنظیم بازار کشور
 
محمد قاسمی، معاون  نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت سیستان و بلوچستان نیز در این باره گفت: بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار کشور قیمت شیر خام از 2 هزار و چهارصد تومان به 2 هزار و نهصد تومان افزایش پیدا کرد، بنابراین قیمت مصرف کننده شیر خام در سطح استان نیز به تناسب سطح کشور با افزایش مواجه شد.
 
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در همه کالاها مصرف کننده و تحت تاثیر سیاست‌های تنظیم بازار و دولت است و هر اتفاقی که در کشور بیفتد در این استان هم خواهد افتاد، چراکه این جا جزیره نیست که جدا عمل و قیمت خاص خود را مصوب کند.

انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 19712
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *