800
۰

با ماسک زدن چه پیامی به دیگران می فرستیم؟

با زدن ماسک دیگران را مجاب می کنید که فاصله اجتماعی را نسبت به شما رعایت کنند.
با ماسک زدن چه پیامی به دیگران می فرستیم؟
به گزارش  شستون؛ به نقل از بهداشت نیوز، به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) زدن ماسک از شیوع بیماری کرونا جلوگیری می کند. به گفته دکتر پتروس لوونیس رئیس دپارتمان روانشناسی دانشکده پزشکی نیوجرسی و رئیس بخش خدمات در بیمارستان دانشکده در نیووارک، زدن ماسک از انتشار قطرات ریز هنگام سرفه، عطسه و صحبت کردن با دیگران جلوگیری می کند. اگر قطرات به بیرون راه نیابند، پس ویروس داخل آنها نیز شانسی برای انتشار نخواهد داشت.
 
البته ماسک ها مزایای دیگری نیز دارند. در مطالعه جدیدی ثابت شده که زدن ماسک باعث می شود که مردم فاصله اجتماعی مناسب را نسبت به شما رعایت کنند. رعایت فاصله اجتماعی نیز یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از انتشار ویروس کروناست. طبق توصیه CDC افراد باید به اندازه فاصله دو دست ازهم فاصله بگیرند.
 
یافته های اخیر
 
ماسیمو مارچیوری استاد دانشکده کامپیوتر پادوئا در ایتالیا از فرصت شیوع بیماری کرونا برای مطالعه نحوه رفتار مردم در زمینه رعایت فاصله اجتماعی استفاده نمود. برای این منظور و اندازه گیری رعایت فاصله توسط مردم، او ایده استفاده از کمربند فاصله اجتماعی را مطرح کرد.
 
این کمربند حاوی یک کارت اطلاعات، یک باطری قابل شارژ و سنسور بود که نزدیک شدن به دیگران را اندازه گیری می کرد. مارچیوری و برخی از همکارانش این کمربند را دور کمرشان بستند و شروع به حرکت در ونیز و مناطق اطراف نمودند.
 
درکل کمربندها نزدیک شدن 12هزار نفر را شناسایی کردند. چیزی که مارچیوری با آن مواجه بود همه را شوکه کرد. در زمانی که گروه از ماسک استفاده نمی کرد، مردم از نزدیکی آنها عبور می کردند. اما وقتی ماسک به صورت داشتند این فاصله دوبرابر می شد.
زدن ماسک نوعی هشدار بصری به دیگران است تا فاصله را با شما رعایت کنند
 
به اعتقاد مارچیوری بروز چنین واکنشی به این خاطر است که مردم ذاتا موجوداتی اجتماعی هستند. زدن ماسک به دیگران هشدار می دهد که بخاطر وجود خطر باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
 
 
سوزان ویلارد در دانشکده پرستاری نیز با این گفته موافق است. او می گوید" این فرضیه قابل درک است، همه ما در زندگی روزمره به این هشدارها نیاز داریم. ماسک زدن یکی از این هشدارها برای رعایت احتیاط است".
اگر ماسک زدن مردم را ملزم به رعایت فاصله اجتماعی می کند، پس این خبر خوبی است، زیرا فاصله اجتماعی باعث کاهش شیوع بیماری می شود و بین مردم همه گیر می گردد. الزام همه به زدن ماسک به معنای رعایت فاصله اجتماعی و در نتیجه کاهش شیوع بیماری است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 19721
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *