800
۰
بازخوانی جنایات جنگی ایالات متحده در ژاپن؛

وقتی خوی وحشی گری آمریکا یک شهر را نابود می کند/ 75 سال سوختن و ساختن در هیروشیما

ششم آگوست سالروزی برای یادآوری حادثه ای است که در آن هزاران غیرنظامی بی دفاع به وسیله یکی از بدترین سلاح های اختراع بشر کشته شدند.
وقتی خوی وحشی گری آمریکا یک شهر را نابود می کند/ 75 سال سوختن و ساختن در هیروشیما
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون ششم آگوست 1945 به دستور هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم هیروشیما بمباران اتمی شد، به فاصله سه روز بعد از آن نیز ناکازاکی در نهم آگوست مورد حمله اتمی آمریکا قرار گرفت.

در این دو عملیات اتمی که علیه امپراتوری ژاپن صورت گرفت ویرانی و کشتار زیادی علیه شهروندان ژاپنی ایجاد شد. بسیاری از مردم در هنگام انفجار جان خود را از دست دادند و عده اندکی هم که باقی ماندند تحت تاثیر تشعشعات اتمی قرار گرفتند و تا چندین نسل نوزادان متولد شده در این دو شهر دچار معلولیت های ناشی از افنجار این دو عملیات اتمی بودند.

شاید بتوان این اقدام آمریکایی ها را یکی از بزرگترین جنایات این کشورعلیه مردم غیرنظامی دانست چرا که تا سالیان سال آثار این خوی وحشی گری در میان مردم این شهرها وجود داشت.  

مرگ 200 هزار ژاپنی در لحظه انفجار

پیرمحمد ملازهی کارشناس مسائل بین الملل در این خصوص به خبرنگار ما بیان کرد: در انفجار هیروشیما و ناکازاکی اولین بمب اتمی را آمریکا بعد از اختراع در جنگ جهانی دوم به کار برد که در آن زمان حتی خود آمریکایی ها تصوری از میزان قدرت تخریب بمب نداشت.

وی ادامه داد: تصور درستی از پیامد این بمب اتم وجود نداشت، به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا تصمیم به آزمایش آن گرفت و بیش از 200 هزار نفر در همان لحظه اول جان خود را از دست دادند و تا چند نسل عواقب تشعشعات اتمی منتقل شد و نوزادانی که متولد می شدند معیوب به دنیا می آمدند که از آن زمان جهان متوجه شد که علم بشریت به چه چیزی دست یافته و تا چه اندازه خطرناک است.

به گفته این کارشناس مسائل بین الملل، پس از آمریکا، روس ها، چین، فرانسه و انگلیس آزمایش خود را انجام دادند و باشگاه اتمی که از متشکل از پنج قدرت اصلی بود تلاش کرد جلوی آن را بگیرد تا کشورهای دیگر دست پیدا نکنند ولی در سال 1998 هند و پاکستان هم به این سلاح دست یافتند.

ملازهی اظهار کرد: اکنون هر کشوری که بخواهد به این سمت برود می تواند تاسیسات لازم را ایجاد کند، آمریکا از این فاجعه هیچ عبرتی نگرفت، هر چند که امکان استفاده از آن سلاح در جای دیگر تقریبا وجود ندارد، چون نوعی توازن استراتژیک روی سلاح هسته ای به وجود آمده است، اما این کشور راه های دیگری برای تامین منافع و زورگویی خود پیدا کرده است.

جنایات و دخالت های آمریکا در کشورهای دیگر

وی ادامه داد: سلاح های شیمیایی و عملیات جنگی، اشغالگری ها در عراق و افغانستان که هنوز این دو کشور با بحران روبه رو هستند نمونه ای از دخالت های آمریکاست، وضعیت کنونی این دو کشور نشان دهنده این موضوع است و اکنون نیز به دنبال مذاکره با طالبان است.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: جنایات آمریکا در کشورهای مختلف از جمله افغانستان و عراق انجام شد که با هیچ معیار انسانی نمی توان آن را توضیح داد، خصلت استعمارگری که در ذهنیت آنگلوساکسون هاست گویا هنوز به قوت خود باقی است، به طوری که داخل آمریکا هم نسبت به سیاه پوستان تبعیض نژادی اعمال می کنند.

ملازهی گفت: بعد از سقوط اتحاد شوروی آمریکا گمان کرد تنها قدرت در جهان است و نگاه تک محوری آن ها سبب شد برای ملت ها وضعیت را خراب کنند و اعمال فشار داشته باشند.

وی بیان کرد: هر قدرتی در طول تاریخ وقتی به یک موضع مسلط می رسد و در مقابل خود قدرت دیگری نبیند همین موضع جنایت و خشونت را خواهد داشت، در دوره استعماری اروپا، حتی گذشته های دورتر در امپراتوری های ایران، مصر، فراعنه و یونان که دموکراسی داشت این موضوع دیده می شود.

کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: آمریکا وارث انگلیس است و جمعیت اصلی سفید پوست آمریکایی کسانی هستند که از اروپا و انگلیس وارد این منطقه شدند، از همان ابتدا با کشتار قدرت گرفتند و بومی های سرخپوست را از بین بردند تا مسلط شوند.

ملازهی تصریح کرد: این ذهنیت در لایه های قدرت کنونی آمریکا وجود دارد که میراثی از انگلیسی هاست که در قالب نژاد پرستی بروز کرده و چهره عریان را آمریکا در دنیا نشان داده است.

انتهای پیام/
 
 
 
 
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 19750
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *