800
۰
در سایه تداوم کرونا رخ داد؛

سردرگمی دانش آموزان با تصمیمات یک بام و دو هوای مسئولان/ کنکور به تعویق نیفتاد!

شیوع ویروس کرونا و تغییر مداوم زمان برگزاری کنکور سراسری، داوطلبین رشته های نظری و فنی را دچار سردرگمی کرد.
سردرگمی دانش آموزان با تصمیمات یک بام و دو هوای مسئولان/ کنکور به تعویق نیفتاد!
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، تعطیلی اجباری مدارس و دانشگاه‌ها بعد از شیوع کرونا و ادامه دار بودن این روند تا مدت نامعلوم در حالی داوطلبان کنکور را سردرگم و بلاتکلیف کرده که تغییر برگزاری زمان آزمون یک چالش اساسی پیش روی کنکوری ها و والدین آنها است.

شماری از والدین دانش آموزان کنکوری در تماس با این پایگاه خبری از تغییر زمان برگزاری آزمون ابراز گلایه کرده و گفتند: اگر شرایط حضور داوطلبین کنکور در جلسه آزمون با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمال ابتلا به این بیماری را بالا می برد چرا مسئولان اجازه برگزاری کنکور ارشد و دکتری یا حضور فیزیکی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در امتحانات نهایی یا  تیزهوشان را صادر کردند آن هم در این شرایطی که به اعتقاد دانشگاه علوم پزشکی در خرداد و تیرماه بدترین وضعیت را داشتیم.

به گفته این افراد، اگر شرایط هر روز بدتر از قبل است چگونه اجازه بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه داده شد؟ آیا دانش آموزان 7 تا15 ساله بیشتر از دانش آموزی که قرار است به دانشگاه راه یابد پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کند؟

والدین دانش آموزان کنکوری گفتند: چرا مسئولان وزارتخانه، برخی از نمایندگان و نهادهای درگیر مرتبط با ویروس کرونا که به ظاهر دغدغه مند سلامتی و امر آموزش دانش آموزان بوده، اقدام به تعویق مجدد کنکور می کنند در حالی که فرزندان ما هر روز فشار روحی و روانی بیشتری را متحمل می شوند. این تعویق های طولانی به نظر می رسد بیشتر سیاسی است تا آموزشی و پزشکی.

 مصوبات کنکور ملی است نه استانی

در تماسی که خبرنگار ما با عباسعلی ارجمندی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان داشت، وی گفت: مصوبات کنکور ملی است نه استانی، مجموعه ستاد استانی در این زمینه نمی تواند تصمیم‌گیری کند زیرا بر اساس شرایط استان ها و کشور نتیجه حاصل می شود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس افزود: این موضوع توسط آموزش و پرورش نسخه های مختلفی دارد اصل بر حضور معلم در کلاس درس است به طور مثال در حوزه عشایری و روستایی با توجه به اینکه تراکم پایین است کلاس ها برگزار می شود، در حوزه شهری هم بر اساس وضعیت آن شهر(سفید، نارنجی، قرمز و هشدار) تصمیم به بازگشایی گرفته می شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری استان در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: کلاس ها در حوزه شهری به صورت یک روز درمیان با حضور نیمی از ظرفیت کلاس و یا در شرایط حساس از قابلت های فضای مجازی استفاده خواهد شد.

ارجمندی افزود: به عقیده بنده اگر تعطیلی مدارس ادامه پیدا کند مطمئناً از لحاظ پرورشی، تربیتی و آموزشی دانش آموزان دچار آسیب خواهند شد که این برای دانش آموز، خانواده و جامعه اثرات نامطلوبی به دنبال دارد.
 
زمان‌بندی برگزاری کنکور سراسری بر اساس همان زمان قبلی است

ستاد کرونا پیشنهاد تعویق کنکور را تصویب نکرد و کنکور در همان زمان قبلی و بدون تغییر مطابق زمان‌بندی زیر برگزار می‎شود.

گفتنی است چهارشنبه ۲۹ مرداد داوطلبین رشته هنر،️ پنج‌شنبه ۳۰ مرداد داوطلبین رشته های ریاضی و انسانی، ️جمعه ۳۱ مرداد داوطلبین رشته تجربی و ️شنبه اول شهریورماه داوطلبین رشته زبان خارجه در ماراتن بزرگ کنکور سراسری با هم به رقابت می پردازند.
 
انتهای پیام/
 
 
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 19826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *