800
۰
شهردار سراوان خبر داد؛

بدهی 20 میلیارد تومانی شهرداری سراوان/ معوقات 85 کارگر شرکتی به 8 ماه رسید

عبدالمجید احلال زهی در نشست با سمن های شهرستان سراوان از بدهی 20 میلیاردی شهرداری خبر داد.
بدهی 20 میلیارد تومانی شهرداری سراوان/ معوقات 85 کارگر شرکتی به 8 ماه رسید
به گزارش شستون؛ به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی جلسه هم اندیشی جوانان با مسئولین با حضور شهسوار نصرتی معاون اجتماعی و سیاسی فرمانداری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

عبدالمجید احلال زهی شهردار سراوان در این نشست  با بیان اینکه شهرداری سراوان در حال حاضر با مشکلات و معضات زیادی در حال دست و پنجه نرم کردن است، گفت: شهرداری سراوان 85 نیروی شرکتی در مهرماه سال گذشته جذب کرده که پرداخت حقوق آنها به مدت هشت ماه است که به تعویق افتاده است.

وی افزود: همچنین حقوق 164 نفر از کارکنان قرارداری، پیمانی و رسمی شهرداری  به مدت چهار ماه پرداخت نشده است.

شهردار سراوان با اشاره به بدهی 4 میلیارد و 500 میلیونی شهرداری به تأمین اجتماعی، بیان کرد: به دلیل عدم پرداخت ماموریت ها، اضافه کاری و مرخصی پرسنل توسط شهرداری، این نهاد بدهی بالغ بر 10 میلیارد تومانی در این بخش دارد.

بدهی 20 میلیاردی شهرداری سراوان
احلال زهی در ادامه با اشاره به فرسوده و مستهلک بوده خودروهای خدمات شهری و عمرانی شهرداری، یادآورد شد: با توجه به عدم پرداخت حق الزحمه شرکت جمع آوری زباله می توان در کل بدهی شهرداری سراوان را بالای 20 میلیارد تومان تخمین زد.

وی برای برون رفت از مشکلات شهرداری شکل گیری یک مثلث میان شهرداری، دولت و مردم را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: در آمد شهرداری از سه منبع عوارضات محلی، اعتباراتی که دولت در استان کمک می کند و اعتباراتی که تحت عنوان ارزش افزوده و کمک های نفت و گاز در تهران سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کمک می کنند تامین می شود.

شهردار سراوان با اشاره به غیر دولتی بودن ماهیت و شکل شهرداری ها خطاب به شهروندان گفت: مردم به همان اندازه که عوارض پرداخت می کنند انتظار ارائه خدمات داشته باشند.

احلال زهی دلیل فعال بودن عوارضات محلی در برخی از شهرها را  داشتن تکنولوژی، کارخانه و صنایع عنوان و اضافه کرد: به هر میزان در هر شهری تکنولوژی، کارخانه و ساختار صنعتی فعال باشد درآمد عوارضی آن شهر نیز بالا می رود.

انتهای پیام/
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 19841
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *