آمار مبتلایان به کرونا در جهان از ۲۲ میلیون نفر گذشت

28 مرداد 1399 ساعت 12:52

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۴۵۲ نفر رسیده و مرگ ۷۷۷ هزار و ۴۴۰ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
 
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۴ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۶۹ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
 
از میان شش میلیون و ۴۸۰ هزار و ۱۴۳ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۲ هزار و ۷۴ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
 
همچنین از ۱۵ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۳۰۹ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۴ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۶۹ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۷۷ هزار و ۴۴۰ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
 
آمریکا با بیش از۵.۶ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
 
در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.
 
همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.
 
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (سه‌شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
 
 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۷ مبتلا، ۱۷۳ هزار و ۷۱۶ قربانی
 
 ۲. برزیل سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۲۳۵ مبتلا، ۱۰۸ هزار و ۶۵۴ قربانی
 
۳. هند دو میلیون و ۷۰۱ هزار و ۶۰۴ مبتلا، ۵۱ هزار و ۹۲۵ قربانی
 
 ۴. روسیه ۹۲۷ هزار و ۷۴۵ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۷۴۰ قربانی
 
 ۵. آفریقای جنوبی ۵۸۹ هزار و ۸۸۶ مبتلا، ۱۱ هزار و ۹۸۲ قربانی
 
 ۶. پرو ۵۴۱ هزار و ۴۹۳ مبتلا، ۲۶ هزار و ۴۸۱ قربانی
 
 ۷. مکزیک ۵۲۵ هزار و ۷۳۳ مبتلا، ۵۷ هزار و ۲۳ قربانی
 
۸. کلمبیا ۴۷۶ هزار و ۶۶۰ مبتلا، ۱۵ هزار و ۳۷۲ قربانی
 
۹. شیلی ۳۸۷ هزار و ۵۰۲ مبتلا، ۱۰ هزار و ۵۱۳ قربانی
 
۱۰. اسپانیا ۳۸۲ هزار و ۱۴۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۴۶ قربانی
 
پس از آن ایران با ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ مبتلا و ۱۹ هزار و ۸۰۴ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.
 
سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۹ هزار و ۱۹۷ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۹۹ هزار و ۹۱۴ مبتلا، آرژانتین با ۲۹۹ هزار و ۱۲۶ مبتلا، پاکستان با ۲۸۹ هزار و ۲۱۵ مبتلا، بنگلادش با ۲۷۹ هزار و ۱۴۴ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۴ هزار و ۲۳۵ مبتلا، ترکیه با ۲۵۰ هزار و ۵۴۲ مبتلا، آلمان با ۲۲۶ هزار و ۶۸۶ مبتلا، فرانسه با ۲۱۹ هزار و ۲۹ مبتلا، عراق با ۱۸۰ هزار و ۱۳۳ مبتلا، فیلیپین با ۱۶۴ هزار و ۴۷۴ مبتلا، اندونزی با ۱۴۱ هزار و ۳۷۰ مبتلا، کانادا با ۱۲۲ هزار و ۸۷۲ مبتلا، قطر با ۱۱۵ هزار و ۳۶۸، قزاقستان با ۱۰۳ هزار و ۳۰۰ مبتلا، اکوادور با ۱۰۱ هزار و ۷۵۱ مبتلا و بولیوی با ۱۰۱ هزار و ۲۲۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 
انتهای پیام
 


کد مطلب: 19875

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/19875/آمار-مبتلایان-کرونا-جهان-۲۲-میلیون-نفر-گذشت

شستون
  https://shastoon.ir