800
۰
در جمع مردم مهرستان مطرح شد؛

امر به معروف و نهی از منکر دو رکن از فروع دین هستند/مسئولیت آحاد مردم احیای این دو فریضه مهم است

امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان گفت: اسلام با تعیین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو رکن از فروع دین، متعالی‌ترین شکل از تعهد افراد جامعه در قبال یکدیگر را ساماندهی کرده است، تعهدی که رنگ و بوی شرعی و الهی دارد و از این منظر با ریشه‌های فطری وجودی ما ارتباط می‌گیرد.
امر به معروف و نهی از منکر دو رکن از فروع دین هستند/مسئولیت آحاد مردم احیای این دو فریضه مهم است

به گزارش شستون، مولوی عبدالخالق حسین زهی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و امام جمعه شهرستان مهرستان در جمع مردم این شهرستان بیان کرد: اسلام با تعیین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو رکن از فروع دین، متعالی‌ترین شکل از تعهد افراد جامعه در قبال یکدیگر را ساماندهی کرده است، تعهدی که رنگ و بوی شرعی و الهی دارد و از این منظر با ریشه‌های فطری وجودی ما ارتباط می‌گیرد.

وی افزود: جامعه‌ای که برای آمران به معروف ناامن شود، برای افراد شرور و وقوع شرارت امن خواهد شد. این در حالی است که سبک زندگی ایرانی- اسلامی، سبک «به تو چه، به من چه» نیست  و در جامعه اسلامی  ما به هم ربط داریم و همیشه این حدیث نبوی در گوش ما زنگ می‌زند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان ادامه داد: با توجه به آیه 71 سوره توبه، در حقیقت امر به معروف و نهی از منکر کردن ریشه در علاقه افراد به یکدیگر دارد، به عبارتی اگر کسی فرد یا افراد و جامعه را دوست دارد و از خودش می داند، به آن ها تذکر می هد و آن ها را به خوبی ها دعوت می کند.

احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد مردم است
در ادامه  حسین نکوئی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه  و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مهرستان نیز گفت: مقام معظم رهبری میفرمایند قله ها را به مردم نشان دهید تا آنها در دامنه ها حرکت کنند و این کلام نشان از اهمیت ارائه الگو به جامعه برای گسترش نیکی ها و ترک بدی هاست.

وی خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت همگانی است و باید مسئولان و آحاد مردم در احیای این فریضه الهی وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان ادامه داد: با توجه به تأکیدات روایی و قرآنی حاکمان اسلامی باید بر اجرا کردن این موضوع مهم در جامعه توجه جدی داشته باشند.

نکویی خاطر نشان کرد: هفته اول ماه محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است ، برای تمامی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات وظایفی در همین راستا تعیین شده تا بر اساس اعلام برنامه‌ها آنها را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: ساخت و مرمت  ۴۱ واحد مسکونی، توزیع بسته های معشیتی و غذایی در قالب رزمایش کمک مومنانه، توزیع بسته های بهداشتی و راه اندازی کارگاه تولیدی ماسک با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا از جمله اقدامات ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان می توان اشاره کرد.

گفتنی است، دیدار با امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مهرستان از دیگر برنامه های اعضای ستاد امر به معروف بود.

خبرنگار: مهران خاکی زایی

انتهای پیام/
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 19918
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *