800
۰

آیا وزارت ارشاد توانایی اکران آنلاین جشنواره‌ها را ندارد؟/ پشت پرده مافیای سینما

این روزها خبرهای بسیاری درباره رانت وزارت ارشاد در انحصار پخش سه جشنواره فیلم کودک، تهران و حقیقت به یک VOD شنیده می شود؛ آیا وزارت ارشاد خود قادر به راه‌اندازی یک سرویس اکران آنلاین فیلم نبوده و یا توزیع جشنواره‌ها در بین VODهای موجود راه حل منصفانه‌تر و عادلانه تری نیست؟
آیا وزارت ارشاد توانایی اکران آنلاین جشنواره‌ها را ندارد؟/ پشت پرده مافیای سینما
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به شرایط کرونایی و عدم امکان برگزاری جشنواره‌های فیلم به سبک و سیاق سال‌های گذشته، مدیران وزارت ارشاد تصمیم گرفته‌اند جشنواره‌های پیش‌رو را بصورت مجازی برگزار کنند.
این روزها خبرهای بسیاری درباره فیلیمو (سرویس پخش آنلاین فیلم و سریال) در رسانه‌ها منتشر می‌شود و در اقدامی رانتی شنیده شده که وزارت ارشاد قرار است انحصار پخش سه جشنواره فیلم کودک، تهران و حقیقت را به این VOD واگذار کند.
این سه جشنواره یک محک و آزمایشی است تا جشنواره فیلم فجر امسال نیز به فیلیمو واگذار شود و فیلم‌های جشنواره نیز از این طریق اکران شوند.
بدون شک با مدیریت خلاقانه و حمایت های یک طرفه از این سرویس آنلاین، حالا فیلیمو یکی از سرویس های بزرگ این حوزه است ولی سوالی که مطرح است آیا وزارت ارشاد خود قادر به راه‌اندازی یک سرویس اکران آنلاین فیلم نبوده و یا توزیع جشنواره‌ها در بین VODهای موجود راه حل منصفانه‌تر و عادلانه تری نیست؟
به همین بهانه با «امیر حسین جوانشیر» کارشناس و منتقد سینما گفت و گوی داشتیم و وی از جریاناتی در رده های بالای سینما سخن گفت.

«امیر حسین جوانشیر» کارشناس و منتقد سینما معتقد است امور سینمایی دولتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه سینما و جاهایی که به بحث در خصوص تصمصم گیری های کلان امور سینمایی مربوط می شود، متاسفانه همه توسط یک گروه مافیای مشخص و خاصی اداره می شوند و یک تعداد انگشت شماری هستند که همه امور سینمایی را مهندسی می کنند و تمام سیاست های سینمایی را اجرا می کنند.
وی افزود: این گروه و اصطلاحا «مافیا» به لیدری «م.ب» نقش ویژه ای در انتخاب های مدیران سینمایی تا حتی انتخاب شخص معاونت سینمایی بر عهده دارند؛ همه جا ردپایی از آن ها وجود دارد. در اینکه چه کسی رئیس خانه سینما شود، اعضای هیات مدیره خانه سینما چه کسانی باشند، انتخابات خانه سینما، مجوزهای فیلم و سریال ها و حتی جالب تر در انتخاب بازیگرها به صورت غیر مستقیم حرفشان تاثیر گذار است.
جوانشیر ادامه داد: این یک ریل‌گذاری غلطی است که در دهه 60 اتفاق افتاد که متاسفانه یک سری افراد نفوذی توانستند به اسم ارزشی وانقلابی کردن فضای سینمایی و تصحیح سینمای طاغوتی فضا را به  بهانه های مختلف در دست خود بگیرند و از آن موقع تا به حال هم همان تعداد افراد مشخص و پیاده نظامشان و افرادی که بعدا توانستند میان این ها نفوذ کنند به فعالیت مشغول اند. با این میزان نفوذ طبیعی هم است که برگزاری و پخش جشنواره ها را به یک عده خاصی بسپارند که در فضای مجازی یکه تازی کنند.
وی در پایان اشاره کرد: دستور العمل همان مافیای سینما برای ساماندهی و سازماندهی برای انتخابات 1400 معطوف شده است و تمام سعیشان بر این است که در این رویداد مانند گذشته اثرگذار باشند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 19980
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *