800
۰
با توجه به توصیه های ستاد مقابله با ویروس کرونا انجام شد؛

شور حسینی با رعایت نکات بهداشتی در زادگاه خورشید ایران+تصویر

مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با توجه به توصیه های ستاد مقابله با ویروس کرونا در رعایت دستوالعمل های بهداشتی در شهرستان سراوان برگزار می شود.
شور حسینی با رعایت نکات بهداشتی در زادگاه خورشید ایران+تصویر
به گزارش شستون؛ در دین مبین اسلام توصیه های فراوانی به رعایت بهداشت فرد و اجتماعی در جهت حفظ سلامت خود و دیگر افراد جامعه شده است که عمل به این توصیه ها در این روزهای کرونا و قرار گرفتن در ماه محرم بسیار حائز اهمیت است.

محرم و مراسمات سوگواری و عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با توجه به شیوع کووید 19 نسبت به سال های گذشته متنفاوت است و از آنجایی که رعایت بهداشت در اسلام امری واجب است، مراسمات مذهبی به گونه ای دیگر در حال برگزاری است.


                    
پس از انتشار دستورالعمل های بهداشتی از سوی ستاد مقابله با ویروس منحوس کرونا، مساجد و تکایا و هیئت های مذهبی در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و رعایت پروتکل های بهداشتی، اماکنی سر باز را برای انجام مراسمات عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) مهیا کردند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک به سوگواری پرداختند.


رعایت اصول بهداشتی در این برهه از زمان از ضروریات است و عدم رعایت مسائل بهداشتی سبب به خطر افتادن جان انسان ها در جامعه می شود که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در مراسمات عزاداری و مذهبی یکی از وظایف دینی و الهی در این زمان محسوب می شود.

مردم شهرستان سراوان نیز در شرقی ترین نقطه کشور در استان سیستان و بلوچستان نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی این روزها در  حال سوگواری محرم و در غم از دست دادن سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به سوگ نشسته اند.

                 
عشاق و دوست داران اهل بیت (ع) با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از دستکش و ماسک، به همراه داشتن مهر، تسبیح و ادعیه شخصی و همچنین آب معدنی به عزاداری در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) پرداختند و بار دیگر شور و شعور حسینی را در جامعه طنین انداز کردند.

انتهای پیام/
جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 20018
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *