800
۰
معضل تکراری در سراوان؛

گلایه شهروندان از عدم جمع آوری زباله های رها شده در اطراف باکس ها/ زیر سوال بردن تلاش پاکبانان بی انصافی است

با وجود جمع آوری زباله ها به صورت روزانه از سطح شهر توسط کارگران شهرداری اما عدم پاکسازی کامل اماکنی که باکس های زباله وجود دارد، گلایه شهروندان سراوانی را به دنبال داشت.
گلایه شهروندان از عدم جمع آوری زباله های رها شده در اطراف باکس ها/ زیر سوال بردن تلاش پاکبانان بی انصافی است
به گزارش شستون؛ در روزهای اخیر برخی از شهروندان سراوانی با انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی  از عدم جمع آوری کامل زباله ها توسط پاکبانان شهرداری که وظیفه جمع آوری زباله از سطح شهر را برعهده دارند ابراز گلایه کردند.

پساب زباله ها عامل شیوع میکرب ها

نصرت یکی از شهروندان سراوانی ضمن گلایه از شهرداری سراوان، بیان کرد: بعضا مشاهده شده کارگران شهرداری فقط زباله های داخل باکس های زباله را جمع آوری می کنند و زباله هایی که در اطراف باکس ها توسط حیوانات و زباله گردها رها شده، جمع آوری نمی کنند.

وی افزود: عدم جمع آوری زباله های رها شده در اطراف سطل های زباله باعث هجوم حیوانات و حشرات موذی می شود که می تواند خطراتی برای سلامت شهروندان باشد.

این شهروند سراوانی ادامه داد: انتظار می شود کارگران شهرداری زباله های رها شده در کنار سطل های زباله را نیز جمع آوری کنند.

نصرت تصریح کرد: همچنین در حال حاضر در فصل گرما به سر می بریم و عدم جمع آوری و یا پاکسازی مکان هایی که سطل های زباله وجود دارد، منجر به آلودگی و ایجاد بوی نامطبوع می شود که این امر گلایه مردم از شهرداری را به دنبال خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که هنگام جمع آوری زباله ها از سطل های زباله ها قسمتی از پساب بر روی زمین جاری می شود می توان گفت خود سطل های زباله به نوعی عامل انتشار میکروب و بوی نامطبوع هستند.

زیر سوال بردن تلاش پاکبانان بی انصافی است

در همین راستا عبدالمجید احلال زهی شهردار سراوان با اشاره به امکانات محدود شهرداری، به خبرنگار ما گفت: اینکه برخی ها می گویند پاکبانان و کارگران جمع آوری زباله از سطح شهر، خود زباله ها را در کوچه و خیابان رها می سازند بی انصافی و به دور از انسانیت است.

وی افزود: در حال حاضر یک تریلی جدید برای حمل زباله سطح شهر خریداری و در حال تغییر کاربری برخی از خودروهای شهرداری هستیم تا زباله ها به صورت سیستمی جمع آوری شوند.

شهردار سراوان با بیان اینکه چد مدتی است که سایت زباله به قسمت انتهای بولوار بهداشت منتقل شده است، ادامه داد: به دنبال جابه جایی سایت زباله به محل اصلی دپو زباله در شهرستان هستیم تا این معضل شهروندان مرتفع شود.

احلال زهی با توجه به هزینه 400 میلیونی برای رفع مشکلات جمع آوری زباله در سطح شهر سراوان، گفت: برخی ها به دنبال حاشیه سازی برای شهرداری هستند که با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص رفع مشکل زباله ها مطرح کردن چینین موضوعاتی از سوی برخی از شهروندان به دور از انصاف است.
وی خاطر نشان کرد: حداقل تعداد 80 نفر از کارگران شهرداری به صورت دو شیفت صبح و بعد ازظهر در حال جمع آوری زباله از سطح شهر هستند.

شهردار سراوان تصریح کرد: بیش از 30 تن زباله به صورت روزانه در شهر سراوان تولید می شود که کارگران شهرداری به صورت روزانه اقدام به جمع آوری زباله می کنند.

 انتهای پیام/
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 20087
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *