800
۰
رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی دانش افزایی مبارزه با مواد نیروزا در زاهدان/ شرط مدال آوری؛ دلیل گرایش اهالی ورزش به دوپینگ

عباس شیبک گفت: کارگاه آموزشی دانش افزایی مبارزه با دوپینگ و مواد نیروزا برای اولین بار با مدرسی امیر عباس لشگری‌، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو در زاهدان برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی دانش افزایی مبارزه با مواد نیروزا در زاهدان/ شرط مدال آوری؛ دلیل گرایش اهالی ورزش به دوپینگ
به گزارش شستون؛ عباس شیبک، رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: این دوره آموزشی از ۲۰ شهریور  ماه امسال آغاز به کار کرد و با حضور 90 در  سالن علامه حلی دانشگاه آزاد واحد اسلامی زاهدان برگزار شد.

وی با بیان این که هیئت ووشو به دنبال آشنایی ورزشکاران و مربیان سیستان و بلوچستان با مواد نیروزا و دوپینگ است، افزود: بر همین اساس کارگاه آموزشی دانش افزایی مبارزه با دوپینگ و مواد نیروزا با حضور امیر عباس، لشگری رئیس کمیته پزشکی  فدراسیون جهانی ووشو درزاهدان برگزار شد.

به گفته این مقام مسئول، اوایل هر سال میلادی اسامی داروهای غیر مجاز و روش های ممنوعه دوپینگ از طریق وادا به ستاد مبارزه با دوپینگ کشورها و فدراسیون های ورزشی در کل جهان اعلام می شود که بر همین اساس شاید داروهای ممنوعه جدیدی به لیست اضافه شود که خیلی از افراد از آن خبر نداشته باشند.

وی گفت: با برگزاری چنین کلاس هایی به طور قطع افرادی که ناآگاهانه به سمت دوپینگ می روند، کنترل خواهند شد و دیگر دچار این  مشکل نمی شوند.

شیبک اضافه کرد: باتوجه به این که ورزش  در  زمینه دوپینگ و مواد نیروزا  مشکلات زیادی دارد و در شرایط حاضر با وجود  آشنا نبودن، بیشتر ورزشکاران با مواد و داروهای  ممنوعه و فروش گسترده مکمل های غیر استاندارد و آلوده، این مسئله به این مفهوم است که ورزشکار از موضوع مطلع نیست، یا قانون اجرا نمی‌شود و یا اینکه نظارت ها ضعیف است.

وی با بیان این که بیشتر فدراسیون ها و مربیان به علت اهمیت دادن بیش از حد به مدال‌آوری به عنوان یکی از شروط می‌توانند دلیل گرایش به دوپینگ و گسترش این مورد باشند، تاکید کرد: با توجه به دنبال گسترش دوپینگ در بین ورزشکاران و قهرمانان، با هماهنگی و همکاری فدراسیون ووشو ایران برای اولین بار این دوره را با حضور بهترین مدرس ایران و جهان، برگزار  کردیم تا این اقدام غیر ورزشی و نابخردانه در جامعه پیشگیری و ریشه‌کن شود.
 

به گفته مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون ووشو، در ایران برای ریشه‌کنی این عمل باید تمامی دستگاه‌های مختلف دولتی با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند تا رشته‌های ورزشی ما پاک و بدون آلودگی در زمینه دوپینگ به فعالیت خود در سطوح مختلف ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مواد نیروزای غیر استاندارد و عدم آشنایی با قوانین دارویی دوپینگی برای ورزشکاران در ایران، دردسر ساز شده که بیشتر ورزشکاران در کشور ناآگاهانه دوپینگ می‌کنند، یعنی با مواد ممنوعه آشنا نیستند یا از افرادی مشاوره می گیرند که هیچ اطلاعی از قوانین (نادو) ندارند.

شیبک خاطرنشان با بیان این که هیئت ووشو سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال با وجود بیماری کرونا بیشترین فعالیت ورزشی در عرصه آموزش و همگانی را داشته و تمامی دوره ها با حضور بهترین اساتید فدراسیون و با کیفیت بالا در زاهدان برگزار شده است، اذعان کرد: این هیئت تا پایان امسال کارگاه های مهم دیگری مانند حقوق ورزشی، روش مربیگری استاندارد، تغذیه ورزشی و روانشناسی ورزش را با حضور اساتید درجه یک ایران برگزار می کند.

انتهای پیام/
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 20189
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *