800
۰

سوال از وزیر اقتصاد در مجلس کلید خورد + جزئیات

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: 200 میلیارد تومان صرف محصور کردن منطقه آزاد اروند شد در حالی که همچنان گمرکات در این منطقه به شیوه قدیم عمل می کند.
سوال از وزیر اقتصاد در مجلس کلید خورد + جزئیات
به گزارش شستون؛ «جلیل مختار»، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اعلام خبر کلید خوردن سوال از فرهاد دژپسند گفت: با توجه به اینکه آبادان و خرمشهر به عنوان منطقه آزاد اروند محسوب می شوند؛ برای بحث تشریقات گمرکی توافقاتی انجام شد مبنی براینکه این منطقه حتما باید محصور شود تا گیت های ورودی در منطقه بیرون از اروند مستقر شوند.
وی افزود: بیش از 200 میلیارد تومان هزینه شد تا دیواره حصارکشی انجام و گیت های ورودی و خروجی را تعریف شود، ضمن اینکه سامانه ای طراحی و تمام شروط و قوانین از جمله فیبر نوری را که مطابق درخواست گمرکات بود انجام شد اما تا این لحظه هیج استفاده ای از آنچه فراهم شده صورت نگرفته و گمرکات در این منطقه مستقر نشدند.
مختار با اشاره به اینکه گمرک همچنان مطابق سیستم قدیمی کار خود را انجام می دهد ادامه داد: سوال ما از آقای دژپسند این است که به عنوان وزیر اقتصاد می دانست این اقدام تحقق پیدا نخواهد کرد چرا بحث محصورسازی که بیش از 200 میلیارد تومان هزینه داشت را به عنوان پیش شرط مطرح کرد. 
نماینده مردم آبادان با اشاره به اینکه این رقم می توانست صرف زیرساخت های آبادان و خرمشهر شود ادامه داد: مردم آبادان و خرمشهر مشکلات فراوانی در حوزه آب، فاضلاب، معابر عمومی دارند چه دلیلی داشت با وجود این مشکلات این میزان پول صرف کاری شود که دست آخر هیچ خروجی برای مردم نداشته باشد.
وی تصریح کرد: هفته آینده طرح سوال از وزیر اقتصاد در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/ک
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 20248
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *