800
۰
اما و اگرهای هشتمین آزمون فراگیر استخدامی؛

وقتی شرط بومی گزینی برای داوطلبان سیستان و بلوچستان حذف شد/ مجمع نمایندگان استان پیگیر احقاق حق جوانان جنوب شرق کشور

پس از آنکه دفترچه هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان منتشر شد، مشخص شد که گزینه بومی گزینی در این آزمون برای سیستان و بلوچستان لحاظ نشده است.
وقتی شرط بومی گزینی برای داوطلبان سیستان و بلوچستان حذف شد/ مجمع نمایندگان استان پیگیر احقاق حق جوانان جنوب شرق کشور
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، با حذف شرط بومی گزینی از دفترچه آزمون استخدامی اخیر رشد بیکاری در یمان جوانان و تحصیل کرده های استان بیشتر می شود و در آینده پس از اتمام دوره تعهد نیروهای غیربومی به دلیل امکان بازشگت آن ها به زادگاه و حل سکونتشان سیستان و بلوچستان با کمبود نیروی آموزشی روبه رو می شود.

عده زیادی از مخاطبان پایگاه خبری عصرهامون در تماس با این پایگاه از این موضوع ابرار نارضایتی کردند و خواهان پیگیری آن شدند.
سنگ دولت پیش پای بیکاران سیستان و بلوچستان

سیما میر، یکی از شهروندان زاهدانی در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: سال گذشته برای هفتمین آزمون فراگیر هم گزینه بومی گزینی برای سیستان و بلوچستان حذف شده بود و اگرچه بسیار تلاش و منابع مربوطه را مطالعه کردم اما نتوانستم در این آزمون قبول شوم.

دهمیر، یکی دیگر از شهروندان ایرانشهری در این خصوص به خبرنگار ما بیان کرد: سیستان و بلوچستان جزو نخستین استان ها در جدول بیکاری کشور است و بسیاری از نیروهای جوان این استان به دلیل نبود کارخانه، صنایع و معادن بیکار هستند.

وی ادامه داد: با توجه به عمق محرومیت موجود در این منطقه توقع می رفت نگاه ویژه تری به این استان شود تا شای جوانان بومی بیشتری مشغول به کار شوند اما حذف شرط بومی گزینی سنگی است که دولت پیش پای استخدام جوانان استان انداخته است.

نیروهای غیربومی پس از گذراندن تعهد به محل سکونت خود بازمی گردند

رخشانی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: سال گذشته در آزمون استخدامی پذیرفته نشدم، اما هنگامی که برای انجام کار اداری به دفتر قضایی مراجعه کردم با تعدادی معلم جدید روبه رو شدم که کارهای استخدام خود را انجام می دادند، اما برخی از آن ها بومی سیستان و بلوچستان نبودند و از استان های همجوار همچون خراسان جنوبی و کرمان در این استان پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: این نیروهای غیربومی زمانی که تعده خدمت خود را بگذرانند به استان خود باز می گردند و سیستان و بلوچستان دوباره با کمبود نیرو مواجه می شود، بهتر است از نیروهای بومی استان که دلسوز دانش آموزان دیار خود هستند استفاده شود.

دیدار مجمع نمایندگان استان با رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور

عبدالناصر درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار ما بیان کرد: درباره موضوع بومی گزینی در آزمون استخدامی اخیر عصر روز گذشته مجمع نمایندگان استان با جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وی ادامه داد: در این دیدار مشخص شد گویا دستگاه ها و وزارتخانه هایی که اقدام به جذب نیرو کردند متاسفانه اعلام نکردند که نیروی بومی می خواهند.

 به گفته این مقام مئسول، سازمان اداری و استخدامی کشور هم این کار ا انجام نداده است که در استان محرومی همچون سیستان و بلوچستان نیروهای بومی جذب کند.

نماینده ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، بمپور، راسک و بخش های بنت، لاشار، آهوران و آشار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس ماده 29 بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور باید در خصوص سهمیه مناطق محروم اعمال شود و امتیازی به بومی ها داده شود.

درخشان ادامه داد: بر اساس صحبت های انجام شده، امیدواریم گشایشی رخ دهد، اما قرار نیست 100 درصد نیروهای جذب شده از طریق این آزمون بومی باشند، زیرا دفترچه مربوط به این آزمون استخدامی منتشر شده است و بسیاری از متقاضیان ثبت نام کردند، چه بسا افراد زیادی هم استان را به عنوان گزینه مورد نظر انتخاب کرده اند.

60درصد نیروها بومی استان خواهند بود

وی گفت: قرار است اصلاحیه ای منتشر شود و حداقل 60 درصد نیروهای جذب شده برای سیستان و بلوچستان از طریق این آزمون از نیروهای بومی استان باشند.

به توصیه این نماینده، متقاضیان بومی در این آزمون شرکت و گزینه های مورد نظر را انتخاب کنند تا در صورت اصلاحیه امتیاز مورد نظر برای آن ها اعمال شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طبق صحبت های انجام شده با معاون رئیس جمهور امیدواری وجود دارد که نسبت به بومی گزینی در سیستان و وبلوچستان نگاه ویژه تری باشد.

وی تصریح کرد: البته پیگیری ها برای بومی گزینی در استان ادامه دارد و دیدارهایی هم با وزیر آموزش و پرورش هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 20250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *