800
۰

چه کسانی ننباید کرفس بخوردند؟

کرفس دارای خواص فراوان و ارزش تغذیه‌ای بالایی است که مصرف آن برای برخی از افراد توصیه می‌شود.
چه کسانی ننباید کرفس بخوردند؟
به گزارش شستون؛ به نقل از بهداشت نیوز: کرفس به عنوان یک گیاه مفید دارای طبع گرم و خشک است.  طبق نظر متخصصان از جمله فواید کرفس می‌توان به رهایی از مشکلات گوارشی، یبوست، ناراحتی‌های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز و روماتیسم اشاره کرد.
برگ کرفس دارای مقدار زیادی ویتامین A (بتاکاروتون) بوده و ساقه آن نیز منبع ویتامین‌های B ۱، B ۲، B ۶، ویتامین C و پتاسیم است. همچنین کرفس دارای هشت ترکیب ضد سرطانی بوده و از رشد تومور‌های مغزی جلوگیری می‌کند.
با وجود فواید زیادی که کرفس دارد، اما مصرف بسیار آن زمینه ساز بیماری‌های خطرناک خواهد بود؛ چرا که دریافت بیش از اندازه آن نقش بسیاری در از بین رفتن عناصر ۲ ظرفیتی مانند کلسیم، منگنز و منیزیم و ... دارد.
گیاه کرفس علفی به ارتفاع ۲۰ الی ۶۰ سانتی متر با ساقه‌ای منشعب دارد و برگ‌های ضخیم و گل‌های کوچک داشته و رنگ آن سفید مایل به سبز است. این گیاه در بیشتر مناطق ایران مانند سیستان، بندرعباس و خوی رشد می‌کند.
طبق یافته‌های محققان استفاده حداقل دو تا سه لیوان آب کرفس در هفته باعث داشتن اندامی زیبا و شادابی پوست می‌شود، همچنین کرفس نقش زیادی در کاهش وزن یا لاغری دارد. مصرف این گیاه در دوران شیر دهی مانعی نداشته و باعث افزایش شیر مادر خواهد شد.
چه کسانی نباید کرفس بخورند؟
افراد مبتلا به صرع و دچار اسهال از خوردن کرفس پرهیز کنند.
 طبق تحقیقات انجام شده مصرف تخم کرفس و کرفس برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.
کرفس ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت و همچنین علائمی مانند جوش، ورم لب‌ها و تنگی نفس شود.
فواید درمانی کرفس
۱_ نوشیدن شبانه کرفس موجب از بین رفتن جوش‌های بدن و صورت می‌شود.
۲_ کرفس دارای موادی است که باعث روشن شدن طبیعی پوست می‌شوند.
۳_ کرفس گیاه کم کالری بوده و می‌تواند برای کاهش اشتها و چربی سوزی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین برای لاغری بهترین زمان استفاده از این سبزی صبح و ناشتا است.
۴_ طبق نظر دانشمندان کرفس خواص ضد میکروبی بالایی دارد و به عنوان دیورتیک طبیعی شناخته شده است که کمک زیادی به دفع آب اضافی بدن می‌کند و باعث از بین رفتن ورم پا می‌شود.
ارزش تغذیه‌ای کرفس دارای ۱۶ کالری، ۱.۶ گرم فیبر، ۰.۷ گرم پروتئین، ۱.۸ گرم قند، ۰.۲ گرم چربی، ۳ گرم کربوهیدرات است. ناگفته نماند که درمان بیخوابی، میگرن و آرتروز نیز از جمله فواید کرفس به شمار می‌آید.
روش تهیه دمنوش کرفس و چای سبز 
دمنوش کرفس و چای سبز یک دمنوش چربی سوز قوی است و داروی موثری برای لاغری محسوب می شود که برای تهیه آن لازم است تا ۲ قاشق چای خوری چای سبز  را به همراه نصف قاشق چای خوری پودر برگ کرفس مخلوط کرده و ترکیب آن دو را در یک لیوان آب جوش بریزید، لیوان را دور از حرارت نگه داشته و بعد از ۵ دقیقه بنوشید، به منظور طعم دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز، از اندکی زعفران و زیره‌ سبز هم استفاده کنید.
 
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 20287
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *