800
۰
زخم هایی که اراده ای برای التیام آن وجود ندارد؛

رنج سفر و هزینه اضافه؛ دردی مضاعف برای بیماران جنوب شرق/تنها 2 پزشک سهم جمعیت 28 هزار نفری بخش بم پشت

با توجه به اینکه بخش بم پشت شهرستان سراوان چهار مرکز جامع سلامت روستایی دارد اما تنها 2 پزشک در این منطقه در حال فعالیت هستند.
رنج سفر و هزینه اضافه؛ دردی مضاعف برای بیماران جنوب شرق/تنها 2 پزشک سهم جمعیت 28 هزار نفری بخش بم پشت
به گزارش شستون؛ چند روزیست که اهالی بخش مرزی بم پشت شهرستان سراوان از نبود پزشک در برخی از مراکز جامع سلامت این منطقه ابراز گلایه و خواستار رفع این مشکل از متولیان امر شدند.

 به گفته اهالی بخش بم پشت مرکز جامع سلامت روستایی مورتی به مدت 6 ماه است که پزشک ندارد و با توجه به نبود راه مناسب و استاندارد جهت مراجعه به شهر سیرکان برای درمان مشکلاتی را برای روستاییان این منطقه به وجود آورده است.

روستاییان بم پشت همچنین در فضای مجازی مطرح کرده اند که مرکز جامعه سلامت روستای میدان از دو هفته قبل فاقد پزشک بوده است و مردم مجبور به تحمل رنج رفت و آمدن و انجام هزینه اضافی جهت درمان به نقاط دیگر هستند.
 
نبود پزشک معالج مردم را در مضیقه قرار داده است

در همین راستا غنی بلوچ زهی رئیس شورای اسلامی بخش بم پشت شهرستان سراوان به خبرنگار ما گفت: بخش بم پشت دارای چهار مرکز جامع سلامت روستایی است که در حال حاضر دو مرکز فاقد پزشک هستند.
 
وی افزود: دو مرکز جامع سلامت روستایی مورتی و میدان با همکاری خیرین احداث و تجهیز شده اند اما باتوجه به اینکه در حال حاضر فاقد پزشک معالج هستند مردم در مضیقه قرار گرفته اند.
 
رئیس مرکز بخش بم پشت شهرستان سراوان با بیان اینکه این مراکز حدود سه سال قبل افتتاح شده اند، تصریح کرد: در گذشته این مراکز دارای پزشکان بسیار خود و متعهدی بوده اند و در هر زمان و مکان و هر ساعت از شبانه روز اگر بیماری در هر روستا و یا نقطه صعب العبوری وجود داشت، این پزشکان بر بالین بیمار حضور داشتند.

بلوچ زهی با اشاره به اینکه هر از چندگاهی شاهد جا به جایی پزشکان در این منطقه هستیم، ادامه داد: امید است مسئولین شبکه بهداشت و درمان تدابیر لازم را جهت استقرار پزشک در این منطقه اندیشیده کنند.
 
وی گفت: در حال حاضر با توجه به جمعیت 28 هزار نفری بخش بم پشت تنها دو پزشک در این منطقه در حال خدمت رسانی هستند که می طلبد با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد ها در سطح شهر، پزشک معالج در مراکز جامع سلامت روستایی این بخش استقرار یابند.

مسئولین شبکه بهداشت پاسخگوی خبرنگاران نیستند
 
لازم به ذکر است خبرنگار شستون جهت پیگیری این موضوع با قره بیگلو مدیر شبکه بهداشت و درمان و بزرگ زاده رییس مرکز بهداشت تماس گرفت، که مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاسخگوی تلفن خود نبودند.
 
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 20290
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *