800
۰
رهبر انقلاب:

دفاع مقدس از اول تا آخر مدبرانه بود/ دست تحریف دنبال شبهه افکنی است

فرمانده معظم کل قوا فرمودند:برخی با استناد به خطایی که در بخشی انجام گرفته یا جمعی انجام دادند، مجموعه دفاع مقدس را به بی تدبیری متهم می‌کنند؛ دفاع مقدس از اول تا آخر مدبرانه و عقلایی بود.
دفاع مقدس از اول تا آخر مدبرانه بود/ دست تحریف دنبال شبهه افکنی است
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران و آغاز هفته دفاع مقدس در جمع یک میلیون رزمنده پیشکسوت، به صورت ویدئو کنفرانس و پخش زنده تلویزیونی آغاز شد.
 
اهم فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس به این شرح است:
 
- امروز به مناسبت چهلمین سال از آغاز دفاع مقدس، روز تکریم و بزرگداشت رزمندگان و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس قرار دادند. بسیار کار بجا و درستی انجام گرفته است. این تکریم جز وظایف حتمی و ملی ما است.
 
- پیشکوستان و رزمندگان که امروز روز تکریم آنهاست کسانی هستند که از جان گذشتند، جان را کف دست گرفتند و از آسایش و زندگی و خانواده و آینده خود چشم پوشیدند و همه داشته‌های خود را به مصاف دشمنی بردند که باید در مقابل او از کشور دفاع می‌کردند. از اسلام و انقلاب و ناموس دفاع کردند. برخی از آنها عروج کردند و برخی ماندند و کار را به اتمام رساندند.
 
- جماعتی که امروز به عنوان رزمندگان در این جلسه سراسری حضور دارند جز کسانی هستند که این افتخار را داشتند که رفتند و توفیق داشتند که کار را به پایان می‌رسانند.
 
-کسانی که صدام را اجیر کرده بودند مثل آمریکا از انقلاب ضربه جدی خورده بودند. برخی هم از اینکه یک هویت جدیدی بر اساس دین و اسلام در منطقه به وجود بیاید نگران بودند و مقابل جمهوری اسلامی ایستادند، یعنی تنها آمریکا نبود، شوروی آن زمان هم بود و ناتو و اروپای غربی هم بودند و حتی کشورهای اروپای شرقی هم در این عرصه در مقابل ما قرار داشتند.
 
-اسنادی که بعداً رو شد نشان داده شد که آمریکا با صدام توافق‌هایی پیش از آغاز جنگ داشته است. کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی بسیار ذی قیمت به طور مرتب در میان جنگ به سمت نیروهای قوای صدام و حزب بعث سرازیر بود و کاروان نظامی به صورت پیوسته در بنادر امارات پهلو می‌گرفتند و هر روزه به سعودی و کویت و عراق می‌رفتند و تحویل نیروهای صدام می‌دادند.
 
-داخل کشور هم شرایط کشور طوری بود که دشمن را تشجیع می‌کرد تا حمله نظامی را آغاز کند. در درجه اول نیروهای مسلح که چشم امید در جنگ‌ها هستند از وضع خوبی برخوردار نبود و ارتش تازه از زیر یوغ فرماندهان طاغوتی خارج شده بود و خودآرایی می‌کرد و حضور انقلابی خود را نشان می‌داد. شهید فلاحی و ظهیرنژاد که در ارتش شخصیتی بودند و جایگاه مهمی داشتند برای اداره سازمان ارتش آماده نبوده اند و در این کار تازه کار بودند. سپاه هم که اندکی بعد از یک سال بود که تشکیل شده بود.
 
-از لحاظ ابزارهای نظامی هم واقعاً باید همه در یاد داشته باشند که در نهایت شدت و تنگدستی بودیم. اولین ابزارهای نظامی ما کم و ناقص بود و بسیاری شناخته شده نبود. در همان آغاز حمله دشمن بعضی از این تجهیزات از دست ما رفته بود بنابراین امکانات بسیار کم بود من بعد از چند ماه از شروع جنگ در یگان‌ها گردش می‌کردم و می‌دیدم که تیپ زرهی ارتش که باید حدود ۱۵۰ تانک داشته باشد چهل و خورده ای تانک داشت یعنی امکانات ما در این حد بود.
 
-سپاه به کلی فاقد امکانات بود و امکاناتش تفنگ و خمپاره‌های سبک بود یعنی ما امکانات نظامی نداشتیم و اینها دشمن را تشویق می‌کرد و می‌فهمید که به ما حمله کند.
 
-اینجاست که انسان نقش شگفت انگیز فرماندهی امام بزرگوار را تشخیص می‌دهد. امام در چنین شرایطی توانست جنگ و تداوم این حرکت را در زیر چشم و اراده خود به پیش ببرد و اداره کند. بعضی‌ها اظهار تعجب می‌کنند که چطور ممکن است یک روحانی سن و سال دار و پیرمردی در سنین ۸۰ ساله بتواند نیروهای مسلح را در جنگ اداره کند، خیال می‌کنند که مدیریت جنگی و فرماندهی جنگ به این بود که امام در قرارگاه‌های تاکتیکی مقدم بنشیند و یگان‌ها را جابجا کند. مسئله این نبود، مسئله امام چند چیز دیگر بود. کار بزرگ امام این بود که از ابتدا حجم واقعی کار را شناخت و فهمید که این جنگ معنایش چیست. خیلی از ماها نمی‌دانستیم، نمی‌فهمیدیم.
 
- امام از اول فهمید این یک درگیری عادی بین دو همسایه نیست. دشمن را شناخت و فهمید که دشمن اصلی در این جنگ کیست و تشخیص داد که صدام یک ابزار است. امام سخنرانی می‌کرد درباره جنگ و می‌فرمود مثلاً آمریکا از شوروی بدتر شوروی از آمریکا بدتر انگلیس از هر دو بدتر یعنی شناخته بود که اینها عاملان اصلی و پشت صحنه جنگ هستند.
 
- ثانیاً یک تشخیص حیاتی امام داد و آن این بود که این مسئله مهم را ملت ایران می‌تواند حل کند صرفاً مسئله نیروهای مسلح نیست؛ این کار کار ملت ایران است. ملت باید بیاید وسط. همچنانی که ملت ایران انقلاب را به پیروزی رساند جنگ را هم باید ملت ایران به پیروزی برساند امام این را تشخیص داد و بر اساس آن عمل کرد و این حرکت عظیم مردمی را به وجود آورد.
 
- امام به مانند یک پدر مهربان و مدیر قدرتمند و آگاه و مسلط بر عرصه هر وقت هر چیزی لازم بود از سوی آن بزرگوار صادر می‌شد. این باید در تحقیقات ما قرار بگیرد و نقش امام روشن شود. امروز در این زمینه دست تحریف با انگیزه به دنبال شبهه افکنی است.
 
-دشمن جنگ را به راه انداخت با هدف اینکه نظام جمهوری اسلامی را ساقط کند و یک دستگاه و حکومت وابسته و ضعیف و زبونی را سر کار بیاورد و سلطه خود را بر کشور ایجاد کند اما دشمن شکست خورد. یعنی این نکته بسیار اساسی و مهم که بعضاً شبهه افکنی می‌کنند که آیا ایران در این جنگ پیروز شد یا نشد؟ پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی مثل خورشید روشن است. اینکه همه دنیای قدرتمند آن روز بر سر یک کشور بریزند تا نظام او را ساقط کنند و اینکه بتوانند بر او مسلط شوند و سرزمین را تجزیه کنند و ۸ سال تمام توان خود را به کار بگیرند و در آخر نتوانند هیچ غلطی بکنند آیا پیروزی از این بالاتر است؟ ملت ایران پیروزی درخشان به دست آورد. اولاً یک وجب از خاک یک کشور را نتوانستند جدا کنند و یک قدم هم نتوانستند انقلاب و نظام را به عقب برانند. بعد از جنگ، انقلاب بسیار قوی‌تر و توانا تر از قبل از شروع جنگ به پیش رفت.
 
-در دوران جنگ‌هایی که در دوران پادشاهان بوده ایران همیشه شکست خورده است چه در دوره قاجار و چه اوایل دوره پهلوی. حتی در جنگی که ایران اعلام بی طرفی کرد یعنی در جنگ جهانی اول و دوم، در هر دو جنگ کشور اشغال شد. اولین در دوره قاجار و دومین در دوره پهلوی بود. در جنگ دوم جهانی در همین شهرتهران نیروهای آمریکایی و نیروهای شوروی در خیابان‌ها رژه می‌رفتند و فساد ایجاد می‌کردند. بخش‌هایی از شمال کشور و جنوب کشور تحت سلطه این ها قرار گرفت. سران سه کشور بدون اجازه و بدون اطلاع سران کشور ایران به تهران آمدند و در ایران جلسه گذاشتند و شاه ایران یعنی محمدرضا وقتی وارد جلسه شد، تحقیرش کردند. وقتی شاه وارد شد چرچیل و روزولت برای او بلند نشدند، فقط استالین بلند شد و در خاطرات بعدی کمونیست‌ها نوشتند که استالین گفت وقتی دیدم آنها برای او بلند نشدند، من بلند شدم تا او را جذب کنم.
 
- جمهوری اسلامی توانست در مقابل یک دنیای قدرتمند بایستد. این بخشی از هویت ملی است. اینکه گفته می‌شود دفاع مقدس بخشی از هویت ملی ماست برای این است که دفاع مقدس مظهر بروز هویت بالا و برجسته ملت ایران بوده است.
 
-دفاع مقدس یکی از عقلانی‌ترین حوادث ملت ایران بود. برخی با استناد به یک خطایی که در یک بخشی انجام گرفته است یا یک جمعی انجام دادند، مجموعه دفاع مقدس را به بی تدبیری متهم می‌کنند. دفاع مقدس از اول تا آخر مدبرانه و عقلایی بود. کار و سخنرانی‌هایی که از ابتدا انجام گرفت نشان‌دهنده عقلانیت بود و فعالیت‌ها و همکاری سپاه و ارتش خیلی چیز مهمی است. در آن روز ارتش یک سازمان سنتی جا افتاده بود و سپاه یک سازمان جوان و تازه به عرصه آمده انقلابی بود که باید با همدیگر کار کنند، این آسان نبود اما این اتفاق افتاد. بعد از اینکه بنی صدر قرار کرد این اتفاق خیلی بهتر و کامل‌تر انجام گرفت.
 
-در دفاع مقدس برای حضور مردم یک مدل‌سازی جدیدی انجام گرفت و نحوه حضور مردمی یک نحوه شگفت آوری است و بر اساس این مدل بروز استعدادها صورت گرفت.
 
این خبر در حال تکمیل است . . .
 
 
 
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 20309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *