800
۰
سخنگوی دولت مطرح کرد؛

نقش امام خمینی (ره) و مشارکت مردم؛ عامل پیروزی در دفاع مقدس/ برنامه ای برای راهپیمایی اربعین نداریم

علی ربیعی گفت: نقش هدایت کننده و فرماندهی امام رحمة الله علیه و مشارکت همه اقشار مردم در جنگ عامل پیروزی در دفاع مقدس بود.
نقش امام خمینی (ره) و مشارکت مردم؛ عامل پیروزی در دفاع مقدس/ برنامه ای برای راهپیمایی اربعین نداریم
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری و سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس یادآور مجاهدت و رشادت مردان و زنانی است که با دست خالی اما توکل بر خدا در مقابل رژیم بعثی ایستادگی کرده و به پیروزی رسیدند.

وی با بیان این که به عنوان سخنگوی دولت از طرف همه همکارانم در دولت این هفته را به خانواده ایثارگران، جانبازان، یادگاران دفاع مقدس و همه مردم ایران تبریک عرض می‌کنم،افزود: امسال هفته دفاع مقدس ابعاد دیگری از میراث به جا مانده از آن روزهای بی نظیر را به یاد می‌آورد بر اساس فرمایشات رهبری معظم انقلاب، نقش هدایت کننده و فرماندهی امام امام رحمة الله علیه و مشارکت همه افشار مردم در جنگ عامل پیروزی در دفاع مقدس بود.

ربیعی با تاکید بر اینکه، امروز هم در جنگ بی امان و نابرابر ایالات متحده آمریکا در برابر ملت شریف ایران از هویت و ارزش های ایرانی اسلامی مردمان دفاع خواهیم کرد، گفت: اگر روزی صدام قرارداد الجزایر را جلوی دوربین ها پاره کرد امروز ترامپ همان کار را با توافق برجام کرد آن روز رژیم صدام شهرها و روستاهای ما را به ویرانی تهدید می‌کرد امروز ترامپ مراکز فرهنگی و تمدنی ما را به نابودی تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: رژیم صدام مردم ما را به زیر بمباران و موشک و گرفته بود امروز رژیم ترامپ با بمباران تحریم و ترور اقتصادی سلامت زندگی و جان مردم را هدف گرفته و هر روز بر رنج مردم می افزاید و امنیت روانی آنها را مورد حمله قرار می دهد، آن روز بعد از شکست رژیم صدام نایبان آنها انتقام این شکست را با ترور شهید صیاد شیرازی گرفتند و امروز سردار شهید سلیمانی  تاریخ خود را تکرار کرده و پایان و سرانجام این شرارت‌ها هرگز تسلیم نمی شویم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری و سخنگوی دولتاذعان کرد: در خصوص راهپیمایی اربعین به رغم اعلام صریح مقامات ایرانی و عراقی که منجر به تمام راهپیمایی اربعین شده است متاسفانه هنوز هم عده ای اقدام به تحریک مردم برای حضور در مرزها می کنند همانگونه که علمای دینی ما  هم زیستی سلامت و مباحث را مطرح کردند مقام معظم رهبری بر رعایت دستورات ستاد ملی ترکیب داشتند ما اعلام کنیم و مجدداً برنامه‌ای برای راهپیمایی اربعین وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع کرونا، خاطرنشان کرد: جلسه ستاد نوروزی باعث شد که در برخی از استان‌ها با نگرانی فزاینده ای روبه رو باشیم، امروز پاساژها و پایانه های مسافربری و نانوایی ها پروتکل ها را کمتر رعایت می کنند که این مهم آسیب زیادی به کشور و مردم وارد می کند.

توزیع واکسن آنفولانزا فقط از طریق سیستم بهداشت

ربیعی تصریح کرد: لازم به یادآوری است که تولید واکسن آنفولانزا در جهان سال گذشته ۲۵۰ میلیون بوده و امسال شاید بیش از یک میلیارد واکسن تولید شود، یعنی حداکثر تا ۲۰ درصد جمعیت جهان را شاید تحت پوشش قرار دهد البته بین ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت جهان را تحت پوشش دارد اما در کشور اقدامات لازم برای خرید و تولید واکسن آنفولانزا را توامان در حال پیگیری است، برای افرادی که ضرورت دارد که خانم های باردار بیماران دارای نقص ایمنی آن ها را تامین کنیم و این توزیع صرفاً از طریق سیستم بهداشت صورت خواهد گرفت برای افراد بالای ۶۵ سال از طریق داروخانه‌ها و کارت ملی توزیع خواهد شد که در اولویت قرار بگیرد.

وی اذعان کرد: نگاه دولت به سیستان و بلوچستان که چند دهه از عدالت توسعه ای به دور بوده، ایجاد زیرساخت است، گسترش صنعت و معدن خدمات آب و برق ایجاد اشتغال خرد با منابع بیشتر از سایر استان ها و ... ما نیز برای توانمند کردن مردم منطقه ایجاد عدالت را دنبال کرده ایم.

افزایش 10 برابری اعتبارات سیستان و بلوچستان

ربیعی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در ابتدای دولت یازدهم  مسئله اصلی ما برای کاهش فقر و نابرابری بود، برای مقابله با فقر آموزشی در ابتدای دولت تدبیر و امید اقدام های زیادی انجام شد، ولی امروز شما شاهد هستید که مجموع اعتبارات عمرانی به استان اختصاص یافته از ۱۳۹۳ به بعد قابل مقایسه با پیش از آن نیست به گونه ای که این اعتبارات بیش از ۱۰ برابر هم افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در این مدت سیستان و بلوچستان از زیرساخت‌های لازم بهره مند شده باز هم در ادامه افزایش خواهد یافت، گاز هم در افزایش تولید و کمک به صنعت اثرات مثبت زیادی خواهد داشت که برای این مهم شبکه گازرسانی با قدرت و جدیت درحال تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه سلامت مردم و تامین آب شرب شهروندان از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است، گفت: در همین راستا و همچنین زیرکشت بردن زمین های کشاورزی شمال استان طرح 46 هزار هکتاری از سال 92 آغاز شد و تاکنون با پیشرفت 97 درصدی تغییر بزرگی در پایداری اکوسیستم های کشاورزی منطقه داشته است.

ربیعی ادامه داد: در بحث استخراج معادن نیز اقدام های زیادی انجام شده، به گونه ای که استخراج معدن از ۳.۴ میلیون تن در ۹۲ امروز به ۱۲ میلیون تن رسیده و در سال جاری نیز معادن استان در حقیقت افزایش پیدا کرده، در قسمت صنایع ۱۹۰ میلیون دلار در مرحله دوم در بخش معدن جلب سرمایه گذاری شده، همچنین توجه به بخش کشاورزی فقط در شمال استان نبوده، بلکه در سایر بخش‌ها هم این فعالیت ها صورت گرفت و فکر می‌کنم که اساساً چهره منطقه را تغییر داده است و زمینه ساز  اشتغال زیاد در منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش راه ها، اذعان کرد: ما اصلاح و ساخت محورهای اصلی را در سیستان و بلوچستان دنبال کردیم و در یک مرحله ۲۱۷ کیلومتر راه ایجاد می شود که ۱۵۰ کیلومتر آن در دست اجراست مسیر زابل زاهدان ۹۴ کیلومتر در آنجا به بهره برداری رسیده ۳۳ کیلومتر پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد داشته است، بنده معتقدم تمام راه ها هم اشتغال منطقه اضافه خواهد شد مشاغل خدماتی در منطقه شکل خواهد گرفت و بعد از آن نیز گردشگری ایران در منطقه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با عدد و رقم های بسیار قابل توجهی از ۹۲ تاکنون بیشتر و بیشتر در بخش ابتدایی و شاید خاکبرداری بوده و نمی توان گفت امروز به ۹۴ درصد پیشرفت رسیدیم و ظرفیت ۸۰ میلیون تن در منطقه را عوض خواهد کرد، در بخش‌هایی مثل گردشگری و سایر حوزه من فکر می‌کنم اقدامات زیرساختی خوبی صورت گرفته برای اشتغال خرد استان بیش از سایر استان‌ها بود است و  در یک سال باقی ماندن ادامه خواهیم داد و خوشحالم که بگم که در پنج مرحله ما ۷۲۵ میلیارد تومان به استان فقط در مشاغل خرد اختصاص دادیم.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 20325
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *