800
۰

قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ 14 هزار و 500 تومان تعیین شد

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و همچنین جلوگیری از واردات، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله‌ای برای مصرف‌کننده در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار 14 هزار و 500 تومان تعیین شد.
قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ 14 هزار و 500 تومان تعیین شد
به گزارش شستون؛ به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا کلامی امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: جلسه امروز این ستاد با اولویت توجه به مشکلات تولید و اهتمام جدی برای حفظ معیشت مردم برگزار شد، لذا پیرو جلسه‌ای که با تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار داشتیم، مصوبات جلسه متبوع در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به درخواست تولیدکنندگان، در جلسه امروز نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ تعیین شد، به طوری که پس از بررسی‌های انجام شده، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری 12 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ به صورت فله‌ای برای مصرف‌کننده حداکثر 14 هزار و 500 تومان تعیین شد. 
وی افزود: قیمت وزن هر شانه تخم‌مرغ نیز با توجه به وزن آن که بین یک‌ کیلو و 700 گرم تا 2 کیلو است تعیین می‌شود. 
کلامی گفت: اگر نرخ جدید تخم‌مرغ اعلام نمی‌شد، در آینده در تولید این کالای مصرفی دچار مشکل می‌شدیم و مجبور به واردات تخم‌مرغ دو دلاری از همسایگان خود مانند ترکیه بودیم. 
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بسته‌بندی‌های لوکس منجر به افزایش قیمت نهایی تخم‌مرغ می‌شود، اظهار داشت: بر این اساس، ستاد تنظیم بازار در جلسه امروز تأکید کرد که در شرایط فعلی که دولت برای کالاهای اساسی یارانه پرداخت می‌کند، عرضه کالا با بسته‌بندی‌های لوکس که منجر به افزایش شاخص قیمت و همچنین اجحاف به حقوق مصرف‌کنندگان می‌شود، نتیجه خاصی نخواهد داشت و سازمان حمایت مکلف شد برای بسته‌بندی‌های متعارف، این محصول تعیین نرخ کند. 
کلامی اظهار داشت: لذا نرخ عرضه تخم‌مرغ بسته‌بندی شده با بسته‌بندی‌های متعارف در سازمان حمایت تعیین و سپس ابلاغ می‌شود و ملاک نظارت در عرضه خواهد بود. 
وی در مورد صادرات تخم‌مرغ بیان داشت: سقف صادرات تخم‌مرغ در هر ماه حداکثر 5 هزار تن تعیین شد و فرمول ارزش صادرات در گمرکات کشور نیز تغییر کرد که براساس فرمول جدید، 20 درصد ارزش صادرات ضرب در ارز نیمایی سامانه سناریت به عنوان عوارض صادرات تخم‌مرغ در آخر هر ماه محاسبه و برای ماه آینده ملاک عمل گمرکات درنظر گرفته می‌شود.
کلامی با اشاره به واردات ذرت به کشور گفت: از اول سال تا 29 شهریور 4 میلیون و 800 هزار تن ذرت به کشور وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد بیشتر بوده است. 
وی بیان داشت: نیاز سالانه کشور به این محصول 10 میلیون تن است که 9 میلیون و 200 هزار تن از آن از طریق واردات تأمین می‌شود. 
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: روند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی مثبت شده و تخصیص ارز در بخش روغن خام نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است. 
وی در مورد تأمین کنجاله سویا، دانه‌های روغنی بیان داشت: تخصیص ارز در خصوص واردات سویا 5 درصد و دانه‌های روغنی 20 درصد افزایش یافته و واردکنندگان می‌توانند در اسرع وقت نسبت به خرید و تأمین اقدام کنند. 
کلامی با بیان اینکه کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین گمرکات 3 میلیون و 300 هزار تن است، گفت: پیش از این، این میزان 4 میلیون تن اعلام شده بود که این کاهش نشان می‌دهد مصوبه ستاد اقتصادی دولت برای ترخیص اعتباری کالا مؤثر بوده است. 
انتهای پیام/
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 20326
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *