800
۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد؛

بررسی و پایش زیست محیطی رودخانه کارواندر خاش

وحیدپورمردان از بررسی و پایش زیست محیطی رودخانه کارواندر خاش خبر داد.
بررسی و پایش زیست محیطی رودخانه کارواندر خاش
به گزارش شستون؛ وحیدپورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: در مناطق حفاظت شده و زیستگاه های حساس سیستان و بلوچستان برنامه پایش و بررسی زیست محیطی ذخیره های آبی انجام و در گام نخست این برنامه رودخانه های استان بررسی و پایش می شود.

وی افزود: رودخانه کارواندر از شعبات اصلى رودخانه بمپور است که تا روستاى کارواندر، داراى آب جارى دائم است، مازاد آب آن در اين محل در بستر رودخانه فرو مى‌رود و در پايين دست رودخانه، به ويژه در اوايل دشت ايرانشهر، بار ديگر از زير زمين خارج و همراه با چند شاخه کوچک به رود بمپور مى‌پيوندد.

پورمردان ادامه داد: به منظور بررسي کيفيت آب رودخانه کارواندر، تعداد یک ایستگاه تعیین و نمونه برداري به صورت فصلي (چهار دوره ی یک ساله) توسط اداره امور آزمایشگاه های استان انجام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از آنجایی که از آب رودخانه کارواندر جهت آبیاری کشاورزی استفاده شده و در آینده، احداث سد در مسیر رودخانه جهت بهره برداری آب آشامیدنی در برنامه های شهرستان است، لذا توسعه ايستگاه هاي اندازه گيري كيفيت آب هاي سطحي ضروری است.

پورمردان تصریح کرد: به این منظور از یک ایستگاه  تعیین شده در رودخانه کارواندر نمونه برداری و آنالیز پارامترهای فیزیکوشیمیایی آب سطحی انجام و از داده های بدست آمده جهت تهیه نقشه پهنه بندی رودخانه های استان استفاده می شود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 20394
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *