800
۰
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان وبلوچستان:

مهارت آموزی کلید اشتغال است/رفع مشکل بیکاری در گروه ترویج آموزش های مهارتی

خداداد اولیائی گفت: کلید اشتغال و مهارت‌آموزی همراه با نگاه کارآفرینی است.
مهارت آموزی کلید اشتغال است/رفع مشکل بیکاری در گروه ترویج آموزش های مهارتی
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، خداداد اولیائی در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: این  اداره کل  از طریق مربیان متخصصان کارآفرین و نیز تعامل با بخش خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم کند زیرا کلید اشتغال و مهارت‌آموزی همراه با نگاه کارآفرینی است که این امر در مراکز آموزش  فنی و حرفه ای کاملا ملموس و قابل رویت است و 90 درصد مهارت آموختگان آموزش  فنی و حرفه ای، جذب بازار کار می شوند.

این مقام مسئول افزود: در کشورهای توسعه یافته، آموزش های مهارتی به عنوان اصلی جدایی ناپذیر در پیشرفت کشور مورد توجه است. 

اولیائی ادامه داد: یکی از امتیازات خوب این دوره های مهارتی برای کارآموزان این است که بعد از گذراندن دوره آموزش و قبولی در آزمون تئوری و عملی ، می توانند بلافاصله برای خودشان اشتغالزایی کرده و با ایجاد و راه اندازی کارگاهی برای چند جوان دیگر نیز شغل ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: برخوردار نبودن جوانان جویای کار از مهارت یکی از دلایل مشکل بیکاری است و  رفع این مشکل در گرو تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری از این آموزش هاست.

به گفته این مقام مسئول، بالاترین مزایای گواهی نامه ها بین المللی بودن آن است که فرد در هرجای دنیا میتواند مهارت خود را نمایان کند .

انتهای پیام/
 
 
 
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 20504
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *