800
۰

توصیه‌های غذایی در دوره نقاهت کرونا را بیشتر بشناسیم

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در دوره نقاهت بیماری کرونا انواع سوپ داغ، میوه و سبزی تازه و غذا‌های سبک مصرف شود.
توصیه‌های غذایی در دوره نقاهت کرونا را بیشتر بشناسیم
به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنایت الله کلیج رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتخاب شعار «همه با هم برای تغذیه سالم و تامین امنیت غذایی خانواده در شرایط اپیدمی کرونا» برای روز جهانی غذا (۲۴ مهر ماه) به ارائه توصیه‌های غذایی در دوره نقاهت بیماری کووید ۱۹ پرداخت.

او افزود: در این دوره انواع سوپ داغ مانند سوپ سبزیجات، سوپ جو، بلغور، جو دوسر و آش‌های سبک مانند آش برنج آش جو، آش سیزیجات و مصرف روزانه میوه و سبزی تازه (کاهو، کلم، سبزی خوردن) یا سبزیجات آبپز بصورت دور چین غذا برای تحریک اشتها و تامین ریزمغذی‌های لازم باید مصرف شود.

کلیج اضافه کرد: همچنین استفاده از منابع غذایی پروتیین، روی، آهن، سلنیم که تقویت کننده سیستم ایمنی است مانند گوشت، تخم مرغ، مرغ، ماهی (سالمون) یا میگو، حبوبات، غلات کامل، انواع مغز (بادام، گردو، پسته و فندق) و خشکبار حداقل دو وعده در روز توصیه می‌شود.

او ادامه داد: استفاده از کربوهیدرات پیچیده و نشاسته‌ای همچون برنج، سیب زمینی و نان سبوسدار حداقل در یکی از وعده‌های غذایی روزانه نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

استفاده از عسل برای تقویت سیستم ایمنی و مهار سرفه، استفاده از زردچوبه در تهیه غذا بعلت خاصیت ضد التهاب آن، اضافه کردن سیر و پیاز تازه و زنجبیل به غذا‌ها که به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و استفاده از زنجبیل یا موز در مواردی که حالت تهوع وجود دارد و مصرف منظم صبحانه و دو تا سه میان وعده برای تامین بهتر انرژی و ریز مغذی‌های مورد نیاز از دیگر توصیه‌های غذایی این کارشناس تغذیه برای مقابله با کرونا است.
انتهای پیام/ف
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 20524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *