مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در گفت‌وگو با دانا:

پویش «لبخند رضایت» در تداوم کمک مومنانه است/ گام مهم بسیج فرهنگیان برای ارائه خدمات پرورشی

30 مهر 1399 ساعت 11:57

عباس مطهری با اشاره به پویش لبخند رضایت گفت: در حال حاضر 700 گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس جهادی داریم و حدود 800 گروه هم در برخی مناطق فعالیت می کنند و در واقع 1500 گروه جهادی ارائه خدمت می کنند.


به گزارش شستون؛ «عباس مطهری» مسئول بسیج فرهنگیان کشور در گفت‌وگو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن تشریح جزئیات «پویش لبخند رضایت» اظهار داشت: این پویش ادامه کار فرهنگیان بسیجی در حوزه کمک مومنانه است.

وی با بیان اینکه جامعه فرهنگیان و آموزش و پرورش در حوزه کرونا کارشان را از اسفند ماه آغاز کردند، افزود: فرهنگیان بسیجی در اوایل اقداماتی چون تولید ماسک، تهیه اقلام بهداشتی، سم زدایی معابر، اقدامات آموزشی و بهداشتی، کارهای فرهنگی رسانه‌ای، فعالیت های درسی و آموزشی خرید و اهدای تجهیزات پزشکی را داشتند؛ در ادامه و در راستای کمک مومنانه اقداماتی از قبیل تهیه و توزیع بسته های معیشتی، اهدای خون، کمک در غربالگری و... هم درقالب پویش لبخند رضایت صورت گرفت.
 
مسئول بسیج فرهنگیان خاطر نشان کرد: با پیشنهاد بسیج فرهنگیان به سازمان مدارس غیردولتی در حوزه کمک مومنانه یک مرحله همکاری کشوری را داشتیم که حدود 5 میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری و همچنین تعداد زیادی بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد. 
 
تشیکل ستاد کمک مومنانه در وزارتخانه آموزش و پرورش
 
مطهری ادامه داد: بعد از مرحله اول در اواخر اردیبهشت و با استمرار شیوع کرونا، به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کردیم تا سیستم کشوری و دائمی کمک مومنانه را داشته و دیگر حالت رزمایشی نباشد؛ بر همین اساس با موافقت آموزش و پرورش، «ستاد کمک مومنانه» این وزارت خانه تشکیل شد.
 
وی در خصوص چارت این ستاد گفت: رئیس این ستاد آقای «کاظمی» معاون پرورشی فرهنگی وزارت خانه و دبیر این ستاد بنده و در استان ها هم مدیر کل استان رئیس و مسئول بسیج فرهنگیان استان به عنوان دبیر ستاد استان معرفی شد؛ در مناطق آموزش پرورش نیز رئیس منطقه، رئیس ستاد و مسئول بسیج فرهنگیان منطقه به عنوان دبیر ستاد منطقه معرفی شد.
 
مسئول بسیج فرهنگیان با اشاره به اینکه بنا شد در هر منطقه حداقل یک گروه جهادی از فرهنگیان بسیجی تشکیل شود، گفت: قبل از اسفند 98 بسیج فرهنگیان در کل 68 گروه جهادی در سطح کشور داشت که البته فرهنگیان با گروه های دانش آموزی در فعالیت های جهادی شرکت می کردند، اما در حال حاضر 700 گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس جهادی داریم و حدود 800 گروه هم در برخی مناطق فعالیت می کنند و در واقع 1500 گروه جهادی ارائه خدمت می کنند.
 
مطهری عنوان کرد: این ستاد کار خود را از خرداد ماه آغاز کرد و بعد از اینکه رهبری تاکید کردند این کار استمرار داشته باشد، کار را ادامه دادیم تا شهریورماه؛ در شهریور ماه عنوان «پویش لبخند رضایت» را بر اساس آیه شریفه «رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ» انتخاب کردیم که رضای خدا، لبخند امام زمان(عج)، لبخند ولایت، لبخند مردم، لبخند نیازمندان، لبخند خیرین و فرهنگیان در پی داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه بنا داریم پویش لبخند رضایت استمرار داشته و مقطعی نباشد گفت: ما برای ادامه کار چند مقطع زمانی را به عنوان اوج ارائه خدمات انتخاب کردیم که اولین آن 21 مهر ماه(هفته گذشته) بود. در این مرحله در همه مناطق آموزش و پرورش پویش لبخند رضایت انجام شد که از فرهنگیان جهادگر که در این 8 ماه زحمت کشیدند نیز تقدیر و تجلیل شد.
 
مسئول بسیج فرهنگیان در ادامه به گزارش آمار و اطلاعات اقدامات انجام شده توسط بسیج فرهنگیان پرداخت و توضیح داد: راه اندازی 422 کارگاه تولید ماسک (که برخی از این کارگاه ها تا کنون 1 میلیون ماسک تولید کرد اند)، توزیع 1 میلیون و 600 هزار بسته اقلام بهداشتی، ضدعفونی 90 هزار مکان، توزیع 510 هزار بسته معیشتی، ارائه 89 هزار کلاس آموزش بهداشتی، 42 هزار اقدام فرهنگی رسانه ای مثل مستندسازی، تیزر، پوستر و... از اقداماتی بود که در این 8 ماه صورت گرفته است.
 
137 هزار نفر تحت پوشش پویش لبخند رضایت قرار گرفتند
 
مطهری ادامه داد: میزان کل کمک جمع آوری شده نقدی در 8 ماه اخیر تقریباً مبلغی حدود 20 میلیارد تومان بود که توسط فرهنگیان جمعه آوری شد، کمک های غیر نقدی نیز 7 میلیارد و 900 میلیون تومان بود و همچنین تعداد بسته های معیشتی توزیع شده 510 میلیون، تعداد فرهنگیان جهادگری که کمک های غیر مادی داشتند نیز حدود 13 هزار نفر بود؛ افرادی که تحت پوشش این پویش قرار گرفته و خدمات معیشتی به آن ها ارائه شد هم 137 هزار نفر بود.
 
وی تصریح کرد: در آینده در نظر داریم پویش لبخند رضایت که ادامه نهضت کمک مومنانه است در سه مقطع «هفته بسیج»، «دهه فجر» و «هفته اول اسفند ماه» را به عنوان اوج در نظر گرفته و بین این مقاطع زمانی هم کار خود را ادامه دهیم.
 
گام بسیج فرهنگیان برای ارائه خدمات پرورشی آموزشی
 
مسئول بسیج فرهنگیان مطرح کرد: تا کنون کار پرورشی آموزشی را در کنار سایر برنامه ها نگاه می کردیم، اما امروز احساس کردیم این سنگر خالی است و بیشتر نیاز به کمک دارد؛ بر همین اساس در نظر داریم کمک به مدارس و معلمین را تقویت کنیم و بنا شد فرهنگیان بسیجی بیشتر در حوزه پرورش و آموزش ارائه خدمت کنند که البته بعد از شیوع کرونا صدا سیما و آموزش و پروش اقدامات آموزشی خوبی داشتند اما در حوزه پرورش واقعاً با چالش جدی مواجه شده ایم.
 
مطهری در ادامه به همکاری با برخی از اقشار بسیج برای ارائه خدمات پرورشی آموزشی اشاره کرد و گفت: طبق رایزنی های صورت گرفته بنا شد تا با کمک بسیج طلاب و بسیج دانشجویی و برخی اقشار دیگر خلأ پرورشی آموزشی را با پویش لبخند رضایت پر کنیم.
 
وی با بیان اینکه رویکرد ستاد کمک مومنانه آموزش و پرورش در ادامه به سمت پر کردن خلأ پرورشی و آموزشی خواهد بود افزود: این اقدامات هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی صورت خواهد گرفت؛ تاکید ما این است که آموزش های حقیقی در فضاهای رو باز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 20604

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/20604/پویش-لبخند-رضایت-تداوم-کمک-مومنانه-گام-مهم-بسیج-فرهنگیان-ارائه-خدمات-پرورشی

شستون
  https://shastoon.ir