800
۰
متخصص بیماری های عفونی و تب دار در سراوان:

استفاده از ماسک؛ بهترین راه مقابله با ویروس کرونا است/ خود درمانی یکی از عوامل افزایش مرگ و میر ناشی از کووید 19

ابوالحسن صفدری گفت: برخی از افراد درگیر در منزل با استفاده از دمنوش های محلی اقدام به خود درمانی می کنند و پس از دو هفته با حال عمومی بد در حالی که ریه ها به شدت درگیر بیماری می شود مراجعه می کنند که نه تنها در سراوان بلکه در هر شهر و بیمارستان مجهز دیگر نیز نمی توان اقدامی جهت بهبود فرد انجام داد و این خود عامل این است که تعداد فوتی ها افزایش یابد.
استفاده از ماسک؛ بهترین راه مقابله با ویروس کرونا است/ خود درمانی یکی از عوامل افزایش مرگ و میر ناشی از کووید 19
ابوالحسن صفدری پزشک متخصص بیماری های عفونی و تب دار در گفت و گو با شستون بیان کرد: ویروس شناسان به جهش هایی از کرونا دست یافتند که شدت جهش آن بیشتر شده و با تهاجم بیشتری ریه را درگیر می کند و ظرف چند روز می تواند فرد را از پا درآورد.

وی افزود: جهش های شکل گرفته به این صورت نیست که به تصور غلط فکر کنیم شدت و قدرت ویروس کم شده بلکه کرونا قوی تر و قدرت تهاجمی بیشتری پیدا کرده است.

متخصص بیماری های عفونی، تبدار و گرمسیری با اشاره به اینکه در شیوه انتقال ویروس کرونا تغییری رخ نداده است، بهترین راه پیشگیری از کرونا ویروس را استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

صفدری ادامه داد: توصیه می شود تجمعات و تراکمات انسانی به شدت کم، در فروشگاه ها و نانوایی و پمپ بنزین ها دستورالعمل های بهداشتی رعایت  و در حد امکان از دستکش های یک بار مصرف در پمپ بنزین ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در جایگاه های سوخت حتما مواد ضدعفونی کننده دست وجود داشته باشد، تصریح کرد: اماکنی که امکان بیشتری در خصوص شیوع ویروس کرونا وجود دارد بیشتر ضدعفونی شود خصوصا در مناطقی که تراکم انسانی بالا است مانند نانوایی ها که باید به صورت مرتب ضدعفونی و گند زدایی انجام شود.

متخصص بیماری های عفونی و تب دار  با بیان اینکه برخی از فروشگاه ها در مبادی ورودی ابزار های ضدعفونی کننده گذاشته اند که یک اقدام بسیار مثبت است و جای تقدیر دارد، گفت:  حتما در منزل شست و شو دست با آب و صابون جدی گرفته شود و در محیط کار از خوردن و آشامیدن غیر ضرور اجتناب کنند و در حد امکان مایعات و مواد غذایی مورد نیاز به صورت شخصی حمل و استفاده کنند.
 
صفدری با بیان اینکه همانطور که در ابتدای شیوع ویروس کرونا سراوان نیز تحت تاثیر قرار گرفته بود، اذعان کرد: برخی از افراد درگیر در منزل با استفاده از دمنوش های محلی اقدام به خود درمانی می کنند و پس از دو هفته با حال عمومی بد در حالی که ریه ها به شدت درگیر بیماری می شود مراجعه می کنند که نه تنها در سراوان بلکه در هر شهر و بیمارستان مجهز دیگر نیز نمی توان اقدامی جهت بهبود فرد انجام داد و این خود عامل این است که تعداد فوتی ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه درست است که سراوان به عنوان وضعیت قرمز هنوز معرفی نشده است اما به این معنی نیست که هر کاری خواستیم انجام دهیم، به شهروندان توصیه کرد: افرادی که دچار بیماری شده اند و یا اینکه علائمی همچون سرفه دارند در همان ابتدا به پزشک مراجعه کنند چرا که اگر در همان ابتدا درمان شروع شود نتایج خوبی حاصل می شود اما زمانی که فرد مراجعه نمی کند و دمنوش محلی برای درمان استفاده می کند و ریه به طور کامل درگیر می شود هیچ دارویی در بهبود فرد بیمار تاثیر نخواهد داشت.

متخصص بیماری های عفونی، تبدار و گرمسیری در پایان به مردم توصیه کرد مصرف ویتامین C در میوه هایی همچون لیمو شیرین، پرتقال، کیوی و سبزیجات رنگی مانند هویچ و فلفل دلمه ای را بیشتر در برنامه غذایی خود قرار دهند.
 
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 20659
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *