ناامیدی ترامپ از حمایت نتانیاهو در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا

15 آبان 1399 ساعت 19:22

یک پایگاه عبری زبان اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا از اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از او در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نکرد، ناامید شده است.


به گزارش شستون؛ به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سایت عبری زبان "والا" صبح امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، دولت آمریکا احساس می‌کند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او خیانت کرده و آشکارا از ترامپ حمایت نکرده است، در واقع نتانیاهو نخواسته خود را به باتلاق سیاسی آمریکا بیندازد و ترجیح داده که کاندیدای ترجیحی خود در این انتخابات را صراحتا اعلام نکند.
این پایگاه نوشت: نتانیاهو امیدوار بود نتایج اولیه به منزله پیروزی ترامپ باشد، اما اشتباه کرده بود و در حال حاضر نیز سکوت کرده است.
سایت عبری تاکید کرد: گفت‌وگوی تلفنی دو هفته قبل ترامپ و نتانیاهو و سران سودان که طی آن از توافق عادی‌سازی خبر دادند، تاریخی بود، اما بخش کوچکی از آن که در مقابل دوربین‌های تلویزیون انجام شد، مشاوران نتانیاهو را نگران کرد، ترامپ از نتانیاهو سوال کرد کاندیدای ترجیحی‌اش کدام است که نتانیاهو با این اظهارنظر دیپلماتیک پاسخ داد که از همکاری با هر شخصی در آمریکا که به دنبال پیشبرد صلح است، خوشحال خواهد شد.
والا افزود: چند ساعت بعد، گفت‌وگوی غیررسمی میان یکی از مشاوران ترامپ و یکی از مشاوران نتانیاهو انجام شد که طرف آمریکایی اعلام کرد از واکنش نتانیاهو ناامید شده است و انتظار داشته که حمایت بزرگی از طرف او انجام شود.
نتانیاهو پیشتر گفته بود که نمی‌خواهد درباره اینکه چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد پیش‌بینی کند، اما امیدوار است سیاست کنونی آمریکا که به توافقات عادی‌سازی با کشور‌های عربی منجر شد با هر دولت دیگری ادامه یابد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 20726

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/20726/ناامیدی-ترامپ-حمایت-نتانیاهو-انتخابات-ریاست-جمهوری-آمریکا

شستون
  https://shastoon.ir