800
۰

رعایت کردن قانون شفا در دوران کرونا

رییس گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: قانون شفا بر گرفته شده از شستن دست ها، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است.
رعایت کردن قانون شفا در دوران کرونا
به گزارش شستون؛ به نقل از  بهداشت نیوز، نادیا مشایخی در گفتگویی تلفنی با برنامه خانه آفتابی، تاکید کرد: فرهنگ عمومی در کشور اسلامی ایران موارد و ابعاد گوناگون را شامل می‌شود و در حال حاضر در بحران فراگیر کرونا نیز استفاده از ماسک صحیح، فاصله اجتماعی و فیزیکی مناسب و شستن دستها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه با آن، مخلوط شده است.
وی هشدار داد: همه افراد تا حدودی با راه های انتقال کرونا ویروس و پیشگیری از آن آشنا شده اند و در حال حاضر تا به امروز واکسن و یا داروی موثری به منظور پیشگیری و کنترل این بیماری کشف نشده و تنها ملاک موثر پیشگیری می‌باشد.
وی افزود: ویروس کرونا از طریق قطرات ریز تنفسی منتقل می شود و اگر افراد در تماس نزدیک با یکدیگر باشند و یا دستهایی که با سطوح آلوده در تماس بوده را به نقاط مختلف صورت تماس دهند، می ‌توانند این ویروس را به بدن منتقل کنند.
وی تاکید کرد: شهروندان عزیز به منظور رفع نگرانی و افزایش آگاهی خود، اطلاعات و اخبار را تنها از منابع معتبر و موثق کسب نمایند تا دچار سردرگمی نشوند.
مشایخی بیان کرد: به هیچ عنوان استفاده از ماسک برای افراد مضر نبوده و دچار افت اکسیژن خون نمی‌شود، چرا که کادر درمان تاکنون هشت ماه است که شبانه روزی از ماسک‌های لایه دار به همراه ماسک فیلتردار استفاده می کنند، بدون اینکه خللی به سطح اکسیژن خون شان وارد شود.
رییس گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم فهیم استان مرکزی، تقاضا کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، افراد تنها در صورت انجام کارهای ضروری در سطح جامعه حضور به عمل بیاورند و حضور آنها محدود و با استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی باشد.
 
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 20749
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *