800
۰
شکوه مردم جنوب شرق از افزایش لجام گسیخته قیمت ها؛

خواسته مردم از دولت سامان بخشیدن به التهاب ایجاد شده در بازار است/ باز هم بسیج وارد میدان شد

افزایش روز افزون قیمت کالا و اجناس و همچنین التهاب در بازار موجب نارضایتی مردم در استان پهناور سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور شده که به همین دلیل بسیج جهت سامان بخشیدن به اوضاع به وجود آمده به یاری اداره صمت شتافت.
خواسته مردم از دولت سامان بخشیدن به التهاب ایجاد شده در بازار است/ باز هم بسیج وارد میدان شد
به گزارش شستون، این روزهای پای درد و دل هر فردی می نشینیم از گرانی ها ، افزایش افسار گسیخته قیمت ها و نابسامانی بازار گلایه دارد که مردم استان پهناور سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور از این قاعده مستثنی نیستند.

فضای بهم ریخته بازار که چند ماهی است گریبانگیر مردم شده موجب شده تا فرصت طلبان و دلالان با احتکار کالا و اجناس مورد نیاز مردم و عرضه آن در زمان افزایش تقاضا با قیمت بالاتر سودهای کلانی را به جیب بزنند.

سامان بخشیدن به اوضاع آشفته بازار یکی از مطالبات به حق مردم به ویژه مردم سیستان و بلوچستان از دولت است چرا که فقر و بیکاری در این منطقه نسبت به دیگر نقاط کشور بیشتر بود و برخی از خانوارها در نقاط دور دست تنها با یارانه امرار معاش می کنند.

این روزها مردم با توجه به شیوع ویروس کرونا و کسادی برخی از کسب و کار و همچنین افزایش دو برابری قیمت برخی از کالاهای اساسی فشار دو چندانی را متحمل شده اند و زندگی را برای اقشار متوسط و کم درآمد و همچنین دهک های پایین جامعه دشوار کرده است.

تورم و افزایش لجام گسیخته قیمت ها این روزها باعث فلج شدن تولید کنندگان و خمیده شدن کمر مردم شده به گونه ای برخی از شهروندان مهرستانی می گویند نفس آنها از گرانی های روز افزون به‌شماره افتاده است.

بالا رفتن روزانه کالاها

حسینی یکی از شهروندان مهرستانی به خبرنگار ما گفت: در چند ماه اخیر قیمت برخی از کالاها به صورت روزانه تغییر کرده و نسبت به روز گذشته افزایش یافته است که این موضوع موجب نگرانی و گلایه شهروندان مهرستانی شده است.

وی افزود: مردم از مسئولین و دولتمردان انتظار دارند اوضاع آشفته بازار به وجود آمده را سامان بخشند و اگر در شبکه های اجتماعی نسبت به گرانی ها اعتراض می کنند هدف آنها تخریب مسیولین نیست بلکه انتظارات خود را بیان می کنند.

این شهروند مهرستانی با اشاره به رشد چشمگیر قیمت اجناس و کالا در این شهرستان، ادامه داد: انتظار می رود بازرسان ادامه صمت و دیگر دستگاه های متولی با نظارت بیشتر بازار متخلفان را شناسایی و طبق قانون با آنها برخورد کنند.

حسینی تصریح کرد:التهابی که این روزها در بازار ایجاد شده که گلایه و نارضایتی شهروندان مهرستانی را به دنبال داشته می تواند به دلیل عدم تدبیر مناسبت و برخورد جدی با متخلفین و گران فروشان باشد.

وی خاطر نشان کرد: عدم نظارت و یا عدم حضور فعال بازرسان اداره صمت در بازار موجب سوء استفاده دلالان می شود لذا شهروندان مهرستانی خواستار حضور موثر بازرسان و فعال شدن گشت های نظارتی بیشتر نسبت به گذشته هستند.

همکاری بسیج با اداره صمت در اجرای گشت های نظارتی و پایش بازار

در همین راستا محمد حسن رضوانی مسیول نمایندگی اداره صمت شهرستان شهرستان به خبرنگار ما گفت: گشت های نظارتی اداره صمت در حال انجام است اما با این وجود از بسیج اصناف و سپاه نیز جهت همکاری کمک گرفته ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گشت های نظارتی در شیفت صبح و بعد ازظهر در مهرستان در حال انجام است، ادامه داد: اقلامی همچون قند و شکر با قیمت پایین تر از قیمت بازار در فروشگاه تعاون روستایی در حال عرضه به شهروندان است.

مسیول نمایندگی اداره صمت مهرستان خاطر نشان کرد: همچنین جهت عرضه روغن و مرغ مباشران شهرستان را جهت دریافت سهمیه به استان معرفی کرده ایم.

رضوانی با اشاره به مرتفع شدن مشکل شن و ماسه شهرستان یادآور شد: واحد های متخلف شن و ماسه ۳۶ میلیون تومان و جایگاه عرضه سیلندر گاز مایع بیش از ۶ میلیون تومان به دلیل گران فروشی جریمه شده اند.

به گفته وی در حال حاضر شرایط در شهرستان مهرستان عادی و شن و ماسه و همچنین سیلندر گاز به اندازه نیاز در شهر وجود دارد و در ادامه گفت: افزایش تعداد واحد های تولیدی شن و ماسه تنها راحل این معضل است که در تلاش هستیم تا پایان سال سه واحد تولیدی شن و ماسه را با توجه به جذب سرمایه گذار بومی، راه اندازی کنیم.

مسیول نمایندگی اداره صمت مهراستان اذعان کرد: واگذاری سهمیه راه اندازی واحد های تولیدی شن و ماسه باید از سال ۹۰ انجام می شد اما به دلایل انجام نشده که در حال حاضر با توجه به اخذ سهمیه در حال راه اندازی واحد های جدید تولید شن و ماسه هستیم.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب: 20757
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *