بزک «جو بایدن» توسط اصلاحات برای 1400/ فریب تازه اصلاح طلبان برای انحراف افکارعمومی

19 آبان 1399 ساعت 12:22

اصلاح طلبان که امروز مانند همیشه با دست های خالی انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو دارند سعی می کنند با بازی های تبلیغاتی و سیاسی و گره زدن هر چه بیشتر معیشت مردم به مذاکرات فریب تازه خود را آغاز کنند.


به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهارات جهت‌دار برخی از دولتمردان و جریان های طرفدار آن به ویژه در ایام انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا بیانگر تمایل مجدد آنان برای مذاکره با کاخ سفید علی رغم تمام کارشکنی ها و مواضع خصمانه ای این کشور علیه ایران بسیار معنی دار است. 

طی سال های گذشته متاسفانه دولت های روحانی ضمن بی توجهی به ظرفیت های داخلی و عدم توجه به تولید و صادرات غیر نفتی و همچنین دل بستن به آمریکا و غرب، وضعیت اقتصاد کشور را بغرنج کرده‌اند.
 
بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران حوزه اقتصاد معتقدند دولت ضمن اتخاذ سیاست های ناصحیح در حوزه اقتصاد، معیشت مردم را به مذاکره با آمریکا و غرب گره زده و در واقع اقتصاد کشور را شرطی کرده است.
 
با نگاه به برخی از روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلب و حامی دولت طی ماه های اخیر می توان به صراحت متوجه این مسئله شد که آمدن بایدن به کاخ سفید رویای اصلاح طلبان بوده و این امید و وعده را به مردم داده اند که پیروزی دموکرات ها در انتخابات برای کشور بهتر است.
 
 
در این بین روزنامه «صدای اصلاحات» در چاپ اخیر و در صفحه نخست خود مطلبی تحت عنوان «امید به ایران بازگشت» را منتشر کرد.
 
روزنامه جمهوری اسلامی نیز در چاپ دیروز خود نوشت: «ماجرای انتخابات آمریکا بر تمایل ملتی که با صندوق‌های رأی قهر کرده بود نیز رفته‌رفته تأثیر می‌گذارد و شاید راه باقیمانده تا انتخابات ۱۴۰۰ آنگونه که یک جریان خاص می‌اندیشد آسان و هموار برایشان نباشد و تفکر اینکه با یک انتخابات حداقلی پس از مجلس، ریاست جمهوری را نیز در اختیار بگیرند توهمی بیش نباشد.»
 
حیات و ممات اصلاح طلبان به برجام گره خورده است
 
«ناصر ایمانی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گویی اظهار داشت: جناح اصلاح‌طلب حیات و ممات خود را به برجام گره زده بود الان هم در آمریکا یک دولتی می‌خواهد سر کار بیاید که گفته به برجام برمی‌گردد؛ این مسئله مانند کسی است که در آی‌سی‌یو بیمارستان بستری است و آخرین نفس‌های خود را می‌کشد اما وقتی یک نفس عمیق می‌کشد همراهان بیمار با خوش‌حالی می‌گویند بیمار زنده شد، اما اینطور نیست و در واقع نفس آخر آن است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به خوش‌بینی برخی به روی کار آمدن دموکرات‌ها گفت: امید اصلاح‌طلبان به برجام به خاطر حفظ هویت و موجودیت خودشان است، زیرا متاسفانه موجودیت خود را به برجام گره زده‌اند.
 
وی نگاه خوش‌بینانه به دموکرات‌ها را کاذب دانست و گفت: نتیجه خوش‌خیالی این است که مردم یک امیدواری پیدا می‌کنند و بعد اگر به این نتیجه نرسند، آن وقت یک سرخوردگی اجتماعی بیشتری را شاهد خواهیم بود؛ لذا نباید چنین وعده و امیدهایی به مردم داد که با آمدن دموکرات‌ها وضع بهتر می‌شود.
 
نگاه انتخاباتی اصلاح طلبان به انتخابات آمریکا
 
به نظر می رسد اصلاح طلبان هیچ بنایی برای حل مشکلات مردم ندارند؛ اقتصاد کشور و معیشت مردم خود به تنهایی بر این مسئله صحه می‌گذارند و در واقع این جریان سیاسی حاکم بر دولت به هیچ وجه به فکر معیشت مردم و اقتصاد کشور نیست و امروز با وعده «با بایدن می‌شود» جامعه را برای گفت و گویی دوباره و البته برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوی 1400 در ایران آماده می کنند.
 
 
به عبارت دیگر اصلاح طلبان سعی دارند در کمتر از 6 ماه باقیمانده از عمر خود و با توجه به روی کار آمدن دموکرات ها در آمریکا، اینگونه القا کند که ما زبان آمریکا را می فهمیم و می توانیم از آن ها امتیاز بگیریم. این درحالی است که تجربه برجام تقریبا هیچ نشان می دهد که جز اعطای امتیاز و بتن کردن رآکتور اراک از برجام حاصلی برای کشورمان بوجود نیامد و هنوز هم باغ سیب و گلابی های ثمره و باری نداده است.
 
اصلاح طلبان به خوبی می دانند که در این شرایط شانسی برای انتخابات 1400 ندارند و از این رو با بزک کردن جو بایدن و پررنگ کردن این خط تبلیغاتی که بایستی با دموکرات ها مذاکره شود تا معیشت مردم بهبود بیابد دوباره کشور را به سمت سلسله مذاکرات باطل هدایت می کنند. این درحالی است که چندین سال مذاکره بی ثمره با آمریکا اقتصاد کشور را فسرده و فرسوده کرده است و  به باور بسیاری از کارشناسان همه مشکلات امروز از گره زدن اقتصاد و معیشت و زندگی مردم ایران به مذاکره با غرب و خصوصا کدخدای آن باز می گردد. 
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 20763

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/20763/بزک-جو-بایدن-توسط-اصلاحات-1400-فریب-تازه-اصلاح-طلبان-انحراف-افکارعمومی

شستون
  https://shastoon.ir