800
۰
رئیسی در همایش سراسری دادستان‌های عمومی و انقلاب:

نظارت بر زندان‌ها جزو آداب القضا است

رئیس دستگاه قضا گفت: اینکه به هر پرونده‌ای الحاق شود که زندانی دارد؛ کفایت نمی‌کند و بحث نظارت بر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها جزو آداب القضا است که دادستان‌ها هر روز بر امور بازداشتی‌ها نظارت کنند.
نظارت بر زندان‌ها جزو آداب القضا است
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در همایش سراسری دادستان‌های عمومی و انقلاب رئیس قوه قضاییه گفت: نقش دادستان‌ها در مسئله امنیت یا ارتقاء نظم و امنیت به ویژه امنیت اجتماعی، بسیار محوری است.
وی افزود: دادستان‌ها در بحث پیشگیری و هم اصلاح مجرمان نقش کلیدی دارد تا جامعه‌ای پاک از جرم داشته باشیم.
 
رئیس دستگاه قضا گفت:نظارت بر ضابطان نیز امر بسیار مهمی است و دادستان‌ها نباید تسلیم ضابطان شوند و ضابطان باید فقط کار ضابطی را انجام دهند.
 
رئیسی افزود: قضات یا دادستان‌ها در اظهارنظر‌ها باید دقیق اظهار نظر کنند و قرار صادره و مستندات آن باید دقیق باشد و این موضوع در اظهارنظر بسیار مهم است به ویژه که برخی از قضات ما تازه شروع به کار کردند و این موضوع اظهارنظر دقیق یا قرار متناسب صادر کردن می‌تواند کار آموزشی ضمن خدمت برای آن‌ها باشد.
 
رئیسی گفت: مسئله نظارت علی الدوام (مداوم) بر بازداشتگاه ها، تحت نظرگاه‌ها و زندان‌ها مسئله بسیار مهمی است و هیچ وقت دادستان‌ها نباید در این خصوص غفلت کنند.
 
وی افزود: اینکه به هر پرونده‌ای الحاق شود که زندانی دارد؛ کفایت نمی‌کند و بحث نظارت بر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها جزو آداب القضا است که دادستان‌ها هر روز بر امور بازداشتی‌ها نظارت کنند.
 
 بخشنامه کرامت برای اقدام است، توصیه اخلاقی نیست 
 
رئیس قوه قضاییه در همایش سراسری دادستان‌های کشور تاکید کرد: بخشنامه کرامت که صادر کردیم جهت اقدام لازم بود، این مسئله توصیه اخلاقی نیست.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: برای همه ما و دادستان‌ها مهم است که حکم شناخته شود، موضوع شناخته شود و تناسب بین حکم و موضوع نیز مهم است.
 
وی گفت: گاهی در فهم حکم ممکن است دچار مشکل شویم، فهم موضوع و شجاعت در فهم موضوع خیلی مهم است و با استناد به قانون تصمیم گرفتن و حکم صادر کردن مهم است؛ در این مسیر بایستی تلاش و ایستادگی کرد.
 
رئیس قوه قضاییه خطاب به دادستان‌های سراسر کشور گفت: بخشنامه کرامتی که صادر کردیم جهت اقدام لازم بود، این مسئله توصیه اخلاقی نیست، باید در جلسات نشست قضایی به بند‌های آن توجه شود.
 
وی تصریح کرد: نباید کسی از دادگستری گله داشته باشد که دادگستری به سخن ارباب رجوع و مدعی توجه نمی‌کند یا با بی‌حوصلگی با پرونده‌ها برخورد شود.
 
 
انتهای پیام/ک
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 20805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *