800
۰
سردار سلیمانی:

بیش از 70 میلیون نفر توسط بسیج غربالگری شده‌اند/ با توان مردمی بسیج ماسک بیش از نیاز کشور تولید می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره تلاش های بسیج برای مقابله با بیماری کرونا گفت: بیش از ۷۰ میلیون نفر غربالگری شده و با هم افزایی با وزارت بهداشت نرخ ابتلا کاهش پیدا کرد. بسیج با به میدان آوردن توان مردمی تولید ماسک را بومی کرده و بیش از نیاز تولید می شود.
بیش از 70 میلیون نفر توسط بسیج غربالگری شده‌اند/ با توان مردمی بسیج ماسک بیش از نیاز کشور تولید می‌شود
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج و تبیین دستاوردها و خدمات ۴۱ ساله بسیج مستضعفین ضمن تبریک هفته بسیج گفت: ۴۱ سال از عمر شجره طیبه بسیج می گذرد و این تشکیلات افتخار ملت ایران است که تحت فرمان رهبر انقلاب در مقابله با چالش های جهانی همواره نقش آفرینی کرده و با همت مردم تهدیدات تبدیل به فرصت شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال هفته بسیج را در حالی برگزار می کنیم که ویروس کرونا در سراسر جهان و کشور ما پراکنده است گفت: جان بسیاری از هموطنان ما به دست این ویروس گرفته شده استو بسیاری مبتلا هستند که برای آنها شفای عاجل و برای درگذشتگان آمرزش طلب می کنیم.
 
سردار سلیمانی با اشاره به نقش آفرینی بسیج در مواجهه با چالش کرونا گفت: از زمانی که ویروس کرونا ایجاد شد بسیج براساس تجربه ای که در واکسیناسیون فلجه اطفال داشت در همکاری با وزارت بهداشت و درمان یک پروژه ملی را در کمتر از یک ماه در سطح کشور تحت نظارت وزارت بهداشت انجام داد و در سال ۹۷ نیز سنجش فشار خود بیش از ۳۰ میلیون نفر را انجام داده بود.
 
رییس سازمان بسیج با بیان اینکه با همکاری وزارت بهداشت هم در غربالگری و هم در حضور در بیمارستان ها برای کمک به کادرهای درمانی به میدان آمد گفت: حضور نیروهای داوطلب برای همیاری بیماران، تلاش طلاب بسیج در جهت غسل و تدفین اموات، تلاش در جهت توزیع مواد بهداشتی در سراسر کشور و مجاهدت در تولید ماسک از جمله اقداماتی بود که انجام گرفت.
 
سردار سلیمانی با بیان اینکه بسیج توانست در مرحله اول نقش آفرینی موفقی داشته و رکورد های خوبی به ثبت برساند ادامه داد: بیش از ۷۰ میلیون نفر غربالگری شده و تحت همین پروژه که با هم افزایی با وزارت بهداشت انجام شد، نرخ ابتلا کاهش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه بسیج با به میدان آوردن توان مردمی به تولید ماسک بومی اقدام کرده و بیش از نیاز تولید داشته باشد گفت: بیش از ۱۷ میلیون تولید ماسک روزانه در سراسر کشور در کارگاه ها انجام شد.
 
رییس سازمان بسیج با اشاره به اجرای نهضت کمک مومنانه بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری از ۱۵ شعبان سال جاری گفت: 
۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج کمک های مومنانه را در چهار مرحله انجام دادند ‌ که در این چهار مرحله بیش از ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در سراسر کشور ، ۲۱ میلیون ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم، ۹۹ هزار و ۴۵۱ بسته گوشت قرمز، ۹۷ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت مرغ، ۱۴ هزار جهیزیه، بیش از ۵ میلیون ۳۳۶ هزار بسته مواد بهداشتی، ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ بسته لوازم تحریر ۱۳۲ هزار بسته پوشاک و ۳۰۰ هزار بسته سایر اقلام و ۴۷ میلیارد تومان کمک نقدی در قالب کارت های بانکی با میدان داری بسیج انجام شد.
 
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه از ۵ آذر همزمان با هفته بسیج اقدامات ویژه بسیج در این ایام اجرایی خواهد شد گفت: ۳۰ هزار جهیزیه را تقدیم زوج های جوان خواهیم کرد، ۵۰۰ هزار بسته معیشتی با ارزش ۴ میلیون ریال، ۷۰۰ هزار بسته بهداشتی و توزیع ماسک رایگان، ۲۰۰ هزار بسته لوازم و التحریر توزیع خواهیم کرد.
 
 
سردار سلیمانی با اشاره به اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی گفت: برای اجرای این طرح تفاهم نامه ای بت وزارت بهداشت امضا شده است که این طرح به طور محله محور و خانه به خانه با کمک های مردمی و مشارکت ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج اجرا شود.
 
وی ادامه داد: گروه هایی در محلات مستقر می شوند که یک پزشک با ۴ پرستار و ۱۰ مهرورز در این گروه ها سازمان دهی شدند که با پشتیبانی ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج بیماران را شناسایی کنند، افرادی که دچار ویروس هستند اما بیماری آنها حاد نیست به طور هوشمندانه قرنطینه خواهند شد و از لحاظ معیشتی و درمانی پشتیبانی خواهند شد و کادر درمان محلی روزانه وضعیت آنها را رسد کرده و به پزشک محله اعلام خواهند کرد.
 
سردار سلیمانی ادامه داد : اگر در بین این افراد نشانه هایی از حاد بودن شرایط وجود داشت این افراد به سمت مراکز درمانی فرستاده می شوند و با هماهنگی سامانه های هوشمند بعد از مرخص شدن از بیمارستان تحت حمایت قرار خواهند گرفت.
 
وی گفت: در این طرح سآیر اقدامات از فاصله گذاری های اجتماعی نیز دیده شده است که اولسن استان، استان خراسان رضوی آغاز شد و امروز هم استان فارس و باقی استانها کارت را آغار خواهند کرد.
 
وی گفت: شعار محوری بسیج بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین است" و رویکرد بسیج خدمت رسانی است تا ضمن اینکه محور کار سلامت مردم باشد فعالیت های بسیج هم ادامه داشته باشد.
 
سردار سلیمانی با اشاره به سایر خدمات بسیج گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی مباحث متعددی را در دستور کار قرار دادیم که یک بخش آن نهضت جهت جهش تولید در بخش کشاورزی، دامپروری، ایجاد نیرو گاه های خورشیدی خانگی، صنعت و معدن و عارضه یابی در صنایع کوچیک و اشتغال است.
 
رییس سازمان بسیج تصریح کرد: در قالب تعاونی های مردم یاب و اشتغال زا حدود ۲۲ هزار و ۳۶۴ تعاونی مردمی داریم که صندوق های اشتغال زا به شمار می روند.
 
وی گفت: ۳ هزار ۸۸۷ صندوق در عملکرد امسال بوده که یک میلیون نفر در هر یک از این صندوق ها عضو هستند که ۴۴۸ صندوق از سالهای گذشته تبدیل به تعونی شدند و ۳۱۵ صندوق دیگر امسال به آنها اضافه خواهد شد.
 
رییس سازمان بسیج با بیا اینکه در سالهای گذشته این تعاونی ها ۷۹ هزار و ۹۳۶ شعل ایجاد کردند گفت: امسال تا کنون ۳۸ هزار ۱۰ شغل ایجاد کرده و ۱۰ هزار و ۳۳۶ واحد تولیدی را در سالهای گذشته رقم بزنند که امسال این رقم ۹ هزار ۵۲۰ واحد تولیدی ایجاد کردند.
 
رییس سازمان بسیج تصریح کرد: تسهیلات ارائه شده در این تعاونی ها از محل آورده مردم بوده است.
وی گفت: در بعد ایجاد کارگاه های اقتصاد مقاومتی هزار و ۷۴۴ بنگاه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده و ۸۹۷ کارگاه تسهیل سازی شده است ،۳ هزار و ۶۴۱ نفر به مبلغ ۴۹۶ میلیار ریال تسهیلات دریافت کردند.
 
وی با اشاره به فعالیت گروه های جهادی عنوان کرد: ۴۲ هزار و ۲۲۷ گروه جهادی در سامانه بسیج ثبت شده است که ۳۰ هزار ۷۴۷ گروه فعال و ۱۱ هزار و ۴۸۰ گروه جهادی در حال تاسیس هستند که در عرصه عمرانی و فرهنگی و کشاورزی این گروه ها فعالیت خواهند بود.
 
سرارسلیمانی با اشاره به اینکه در قالب همفزایی با کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام نقشه کلان محرومیت زدایی اجرایی خواهد شد گفت : امسال ۱۰ هزار و ۲۳۸ پروژه محرومیت زدایی را برنامه ریزی کردیم که ۴هزار و ۹۶۷ طرح افتتاح شده و ۲ هزار و ۷۸۷ پروژه در هفته بسیج افتتاح خواهد شد که ۸ هزار و ۲۳۸ نفر اشتغال زایی داشته و ۲۹۷ قرارداد به دنبال داشته است.
 
سردار سلیمانی گفت: هزار واحد مسکونی در منطقه حاشیه نشین مراد آباد سیستان و بلوچستان از جمله این موارد است که عملیات احداث این پروژه در هفته بسیج انجام خواهد شد.
 
وی درباره محورهای همکاری با دولت برای اجرای محدودیت‌های اعلامی از سوی ستاد کرونا از یکم آذر ماه سال جاری گفت: بسیج در همه عرضه ها فعال است و ما در همه محلات و اقشار حضور داریم و از ابتدای شیوع ویروس کرونا هماهنگی کامل با وزارت بهداشت داشته ایم؛ سازمان بسیج در قرارگاه عملیاتی حضور دارد. آماده مشارکت در بخشهای مختلف تدبیر اخیری هم که ریاست محترم جمهوری انجام دادند، هستیم؛ امیدواریم بتوانیم با کمک مردم شاهد کاهش ابتلا در کشور باشیم.
 
رئیس سازمان بسیج درباره کمک بسیج به مهار گرانی ها تصریح کرد: برای کمک به شبکه نظارتی در ابتدا ۲۵۰۰ همیار نظارت معرفی کردیم و بعد از آن نیز اعلام آمادگی کردیم که درخواست ۴۰۰۰ نفر همیار را دادند. در موضوع کشف انبارهای احتکار شده هم بسیج فعال بوده است و توانسته بسیاری از این انبارها را کشف کند. قرار شد کمکی هم به وزارت جهاد کشاورزی بکنیم که در زمینه توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم از حمله مرغ و گوشت بسیج اعلام آمادگی کرده است.
سردار سلیمانی درباره اجرای گشت های محله محور گفت: با تاکید شورای امنیت کشور و پیگیری شورای تامین استان‌ها، گشت های محله ور رضویون بسیج فعال است و بسترهای تقویتی برای آنها اندیشیده شده است.
 
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 20857
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *