800
۰

تضعیف سیستم ایمنی با مصرف این غذاها

پزشک فوق تخصص ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: مصرف غذاهای پرنمک و پرچرب باعث تضعیف سیستم ایمنی می شود و زمینه ابتلا به بیماری ها را فراهم می کند.
تضعیف سیستم ایمنی با مصرف این غذاها
به گزارش شستون؛ به نقل از بهداشت نیوز، دکتر احمد وثوقی مطلق گفت : در غذاهای فرآوری شده،  فست فودها، غذاهای آماده و کنسروی ترکیباتی وجود دارد که ممکن است باعث تشدید آلرژی و تضعیف سیستم ایمنی شود، بنابراین از مصرف این غذاها به ویژه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ به شدت باید پرهیز کرد .
دکتر وثوقی مطلق با بیان این که سدیم و پتاسیم بالا نیز در تضعیف سیستم ایمنی تاثیر به سزایی دارد، اظهار داشت: در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ باید بیش از گذشته به مصرف مواد غذایی سالم، تازه به ویژه گروه سبزی ها ، میوه ها ، لبنیات و ... روی آورد.
وی عنوان کرد: در شرایط کنونی بهتر است علاوه بر مواد غذایی حاوی ویتامین سی و دی از ترکیبات حاوی منیزیم نظیر اسفناج که در تقویت سیستم ایمنی تاثیر گذار است استفاده کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه خاطر نشان کرد: مصرف غذاهای دریایی،  لبنیات و اسفناج باعث تقویت سیستم ایمنی و مصرف غذاهای پرکالری و پر چرب ، فست فود ها و تنقلات بی ارزش زمینه ساز تضعیف سیستم ایمنی است.
دکثر وثوقی مصرف ادویه جاتی نظیر زردچوبه، زنجبیل و سیر را در تقویت سیستم ایمنی موثر دانست و تاکید کرد: در حال حاضر از مصرف مواد غذایی که زمینه ساز آلرژی، آسم و تضعیف سیستم ایمنی است به شدت پرهیز و مصرف غذاهای سالم خانگی، کم نمک و کم چرب را جایگزین غذاهای بی ارزش و فست فودها کنید.
 
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 21104
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *