800
۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با دانا:

تلاش می‌کنیم واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه برسد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برای تولید واکسن کرونا اقدامات بسیار موفقیت‌آمیزی صورت گرفته ؛ امیدواریم نسبت به تولید انبوه آن بتوانیم گام‌های بلندتری برداشته واین واکسن بومی را در اختیار مردم قرار دهیم.
تلاش می‌کنیم واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه برسد
به گزارش شستون؛ سید جلیل میرمحمدی میبدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره آخرین پیشرفت‌های واکسن ایرانی کرونا و حمایت از تولیدات داخلی، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی می‌تواند مطلوب باشد و باید نگاه خود را به درون کشور معطوف و از آن‌ها حمایت کنیم
وی اضافه کرد: در موضوع تولید واکسن کرونا اقدامات بسیار موفقیت‌آمیزی صورت گرفته که در ابتدا فاز آزمایش حیوانی آن به‌درستی به پایان رسیده و مجموعه‌های گوناگونی این حرکت را اجرایی کرده‌ و این پروزه ملی را به مرحله فاز انسانی رسانده‌اند که امیدواریم بتوانیم نسبت به تولید انبوه آن گام‌های بلند تری را برداشته و این واکسن بومی را در اختیار مردم قرار دهیم.
وی ادامه داد: مسئولان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مجامع علمی و رسمی درباره ضروروت تولید واکسن ایرانی کرونا سخن گفته و به‌زودی تولید انبوه این واکسن محقق خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به تحریم‌های دشمنان انقلاب و تلاش برای نرسیدن واکسن کرونا به ایران، خاطرنشان کرد: کشور در تحریم بسیار جدی قرار دارد و به‌رغم اعلام آمادگی دولت و بانک مرکزی برای تخصیص و واریز ارز مرتبط با داروهای ضد کرونا اما کشورهای سازنده واکسن همراهی نمی کنند.
وی اضافه کرد: واردات واکسن کرونای مورد تأیید و بدون اشکال در دستور کار مسئولان قرار دارد و در این راستا تلاش می‌کنند.
میرمحمدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، با تأکید بر اینکه مسئولان از تولید کنندگان واکسن ضد کرونای ایرانی حمایت می‌کنند، اظهار کرد: در حوزه دارویی، نظام و حاکمیت در مجموع حمایتهای مطلوبی را از تولید کنندگان دارو داشته و امیدواریم در آینده نزدیک به داروهای خارجی نیازمند نباشیم.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 21222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *