800
۰
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

حکم تعزیری؛ پایان کار بلاگر تخریبگر آثار باستانی سیستان/ ابطال کارت تورلیدری در آینده کاری کاربر اینستاگرام تاثیرگذار است

علیرضا جلالزایی گفت: پس از شکایت از کاربر اینستاگرامی تخریبگر آثار باستانی سیستان، سرانجام دادگاه یک حکم تعزیری برای وی در نظر گرفت.
حکم تعزیری؛ پایان کار بلاگر تخریبگر آثار باستانی سیستان/ ابطال کارت تورلیدری در آینده کاری کاربر اینستاگرام تاثیرگذار است
به گزارش شستون؛ علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: بر اساس مواضع و موارد قانونی از کاربر اینستاگرامی تخریبگر آثار باستانی سیستان شکایت کردیم و بر اساس آن وی به دادگاه رفت و سه روز بین پلیس فتا و دادگاه در رفت و آمد بود.

وی ادامه داد: سرانجام یک حکم تعزیری به وی دادند و طبق اظهارات حوزه حقوقی ما، در صورت ارتکاب به هر جرمی، حکم کنونی وی هم قابل اجرا خواهد بود.

این مقام مسئول اظهار کرد: برخورد اصلی از سوی وزارت میراث فرهنگی ابطال کارت تورلیدری وی است که تا سال ها نمی تواند کار انجام دهد و در کار وی تاثیرگذاری ویژه دارد.

مناطق مذکور پیش از این شناسایی شده، اما ثبت نشده است

جلالزایی در خصوص اظهارات برخی از کاربران فضای مجازی مبنی بر اینکه این اداره کل از آثار باستانی موجود در حوزه سیستان اطلاع چندانی ندارد اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد، مناطقی که این کاربر مذکور به آن جا رفته بود شناسایی شده، اما ثبت نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اقدامات انجام شده از سوی وی در خور شان این بلاگر نبود، این فرد با محلی که تپه های اقماری شهر سوخته است به شدت فاصله داشت و نقطه مذکور کاملا مرزی بود که بدون هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی اقدام کردند که اگر عوامل بازدارنده ای برای مباحث امنیتی وجود داشت برای ما هم چالش آفرین بود، اگرچه با مرزبانی هماهنگ کرده بودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مناطق مذکور جزو محوطه های اقماری محسوب می شود، به طور مثال شهر سوخته به تنهایی هزاران تپه اقماری و محوطه دارد که بر اساس تقدم و تاخر به آن ها پرداختیم و حفاظت می شود.

جلالزایی خاطرنشان کرد: هیچ گاه از مواریث ملی خود فارغ نبودیم و دغدغه داریم، این محل هم از مکان هایی بود که یگان حفاظت ما از آن نگهداری می کرد، اما چون منطقه مرزی بود حتما باید با مرزبانی و نیروی انتظامی هماهنگ می شد.

وی ادامه داد: در صورتی که این کاربر اینستاگرام با میراث فرهنگی هماهنگی لازم را می داشت، بایدها ونبایدها را به وی اعلام می کردیم، ضمن اینکه اگر هماهنگی می شد یک راهنمای چیره دست یا یکی از کارکنان میراث فرهنگی باوی همراه می شد تا برای معرفی ظرفیت های سیستان بیشتر تلاش کند و آگاهی داشته باشد.

شایان ذکر است؛ پس از اقدام این کاربر اینستاگرامی در تخریب بخشی از آثار باستانی حوزه سیستان در منطقه باستانی و باارزش تاسوکی، رود بیابان و گردی کلات گزارش هایی با عناوین ذبح میراث فرهنگی به قیمت افزایش لایک و فالوور/ برخورد قضایی در انتظار تخریب کنندگان آثار باستانی سیستان و کارت تورلیدری تخریبگر آثار باستانی سیستان برای همیشه باطل شد/ کاوش های اضطراری در دستور کار پژوهشکده باستان شناسی کشور در این پایگاه خبری منتشر شد.
 
انتهای پیام/
 
 
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 21309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *