800
۰
بازخوانی حماسه به یاد ماندنی مردم در 9 دی؛

خط بطلان عاشقان ولایت بر انقلاب مخملی/دشمن در پی فتنه های بزرگتر؛ گدایان مذاکره به دنبال برجامی دیگر

عاشقان ولایت و رهبری در 9 دی ماه سال 88 با حضور خودجوش خود در برابر فتنه گران و توطئه‌های پنهان غرب ایستادند و جریان های ضد انقلابی را که از جانب آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هدایت می شد، سرکوب کردند.
خط بطلان عاشقان ولایت بر انقلاب مخملی/دشمن در پی فتنه های بزرگتر؛ گدایان مذاکره به دنبال برجامی دیگر
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، 9 دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، روزی که با حوادث تلخ و شیرین زیادی همراه بود، اما شیرین ترینش حماسه آفرینی و حضور خودجوش مردم در مسیر ولایت پذیری و اطاعت از رهبر معظم انقلاب و در برابر فتنه جویان بود.
 
ماجرا از این قرار بود که برخی ها به بهانه تقلب در انتخابات ولی در اصل به دلیل این که از کرسی قدرت بازمانده بودند، برایشان سخت بود که رای مردم بالا بیاید، بنابراین برای ایجاد آشوب به پا خاستند، اما ملت با بصیرت ایران اسلامی با حضور خود جوش خود در برابر توطئه‌های پنهان غرب حماسه آفریدند و این گونه بود که این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.
 
آن ها با حضور میلیونی خود برای سرکوب کردن این فتنه ها برخاستند و محاسبات غرب و به صورت خاص آمریکا را برهم زدند، آری ملت شجاع و با بصیرت ایران اسلامی مشتی محکم بر دهان فتنه گرانی که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر می دادند، کوبیدند.
 
مردمی که در خط ولایت و رهبری و در مسیری که سردار دلها شهید سلیمانی با درایت، تیزهوشی، فداکاری و نوع‌دوستی افتخار آفرینی کرده بودند، گام برداشتند، سرداری که اندیشه اش ایرانی و ملی بود و زمین تا آسمان بین شخصیت جهادگرانه وی و دیگر عاشقان ولایت و رهبری، با فتنه گرانی که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر می دادند، فاصله و تضاد بود.

اما با وجود همه فتنه هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی استکبار و با استفاده از نوکران داخلی شان شکل گرفته، اما همچنان مشاهده می کنیم که برخی ها دنبال مذاکره با غربی ها هستند.
 
روز بیداری ملت ایران در برابر توطئه‌های پنهان غرب
 
در همین راستا با مجتبی میر، کارشناس مسائل سیاسی گفت و گویی انجام شده است که به خبرنگار ما گفت: 9 دی سال 88 یکی از روزهای سرنوشت ساز، عظیم و تاریخی و روز بیداری ملت ایران در برابر توطئه‌های پنهان غرب محسوب می شود، واقعه مهمی که در این روز اتفاق افتاد حضور خودجوش مردم در راهپیمایی بود.
 
وی با اشاره به وقایعی که در سال 88 اتفاق افتاد، اذعان کرد: این وقایع برنامه ریزی و تنظیم شده و به عبارتی سناریویی از پیش تعیین شده بود که منجر به آشوب های خیابانی بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری شد، یک اتفاق معمول و متعارف نبود، پدیده ای عجیب جهت براندازی نظام تنظیم شده بود که به انقلاب مخملی مشهور شد.
 
این کارشناس گفت: حضور خودجوش مردم در 9 دی نه تنها برای مقابله با آشوب هایی که بعد از انتخابات اتفاق افتاده بود، رخ داد، بلکه در دفاع از حیثیت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی در مقابل اقدام های فتنه جویانه بود.
 
وقوع جریان‌های ضد دین و هتک حرمت آیین های عزاداری
 
 وی افزود: متاسفانه در انتخابات سال 88 برخورد ناصحیح برخی نامزدهای انتخاباتی منجر به حاشیه های خیلی خطرناکی شد تا جایی که حرکت های خارج از کنترل پیش آمد و با آشوب‌های خیابانی و اهانت به نمادهای عاشورا همراه شد و آیین‌های عزاداری محرم مورد هتک حرمت قرار گرفت، این اتفاق ها نشان داد که سیاسی نیست بلکه جریان‌های ضد دین هم به وقوع پیوست.
 
میر با تاکید بر این که حضور خود جوش مردم در برابر این جریان انحرافی و برائت از اتفاقاتی بود که در حال رخ دادن بود، تصریح کرد: آمریکا در آن برهه تلاش‌های خیلی زیادی را انجام داد، برای اینکه نظام و مردم را منزوی کند، اما حضور 9 دی مردم محاسبات غرب و به طور خاص آمریکا را برهم زد، آنچه که توانست جلوی سناریوهای از پیش برنامه‌ریزی شده را بگیرد، همین حضور خودجوش و میلیونی مردم در صحنه بود.
 
وی با اشاره به این که 9 دی روزی تاریخی و تاثیرش ماندگار بود، تاکید کرد: حضور آگاهانه مردم در این رویداد همراه با بصیرت و برای حمایت از ولایت بود و در مقابل جریان های انحرافی که در آن زمان فعال بود، تجلی می کرد و نشان داد که ملت ایران پای انقلاب و ارزش های نظام و رهبری، هوشیارانه پای کار و در صحنه هستند و در برابر فتنه های دشمن می ایستند.
 
 
مردم؛ قدرت اصلی و مهم ثبات نظام جمهوری اسلامی
 
این کارشناس سیاسی با بیان این که در واقع حضور مردم قدرت اصلی و مهم ثبات نظام جمهوری اسلامی است و هرگز به دشمن اجازه نفوذ نمی دهد، اضافه کرد: اسناد و شواهد نشان می دهد که این جریان های ضد انقلاب از جانب آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هدایت می شد که مردم این توطئه ها را سرکوب کردند.
 
وی نکته مهم حماسه 9 دی را بیداری و بصیرت ملت ایران در مقابل توطئه براندازی یا همان انقلاب مخملی که با استفاده از برخی جریان های داخلی طراحی شده بود اعلام و اذعان کرد: شکل‌گیری این حماسه میزان بصیرت سیاسی مردم در شناخت جریان ها و اتفاق های انحرافی و حساسیت آنها را نسبت به باورهای دینی و ارزش‌های دینی و عاشورایی نشان می‌داد.
 
انتخابات پر مناقشه ریاست جمهوری آمریکا؛ یادآور حوادث 88
 
میر گفت: به تازگی انتخابات پر مناقشه ریاست جمهوری آمریکا را داشتیم که اتفاقات 88 را برای همه ما یادآوری و زنده کرد و همانطور که نامزد انتخاباتی در آن سال ادعای تقلب و اعلام پیروزی کرد، در انتخابات 2020 آمریکا هم دونالد ترامپ اعلام پیروزی و ادعای تقلب داشت.
 
وی تصریح کرد: همچنین در پی این انتخابات مسائلی برای مردم ما روشن‌تر شد و به عنوان یک ناظر بر این اتفاقات متوجه شدند، کسانی که مدعی آزادی بیان و دموکراتی هستند و همچنین رسانه‌های بیگانه چقدر دوگانه نسبت به وقایع ایران و کشورهای غربی و کشورهای خودشان اقدام می‌کنند.
 
رفتار دوگانه بیگانگان نسبت به اتفاق های ایران و غرب
 
این کارشناس عنوان کرد: در سال 88 این رفتار دوگانه را در توییتر و فیسبوک می‌بینیم، در همین راستا وزیر خارجه آمریکا جمله معروفی دارد و آن این که "توییتر می خواست برای یکسری تعمیرات کارش را متوقف کند، اما از آن خواستیم فعلا به دلیل اثر گذاری در رابطه بر اعتراض های ایران این کار خود را به تعویق بیندازد" اما در حالی که وقتی ترامپ ادعای تقلب را مطرح می‌کند و نظام انتخاباتی آمریکا را زیر سوال می برد، توییتر در توییت های ترامپ، عنوان اطلاعات نادرست را پایین نام وی می آورد و حتی تهدید می‌شود که حساب کاربری رئیس‌جمهور تعلیق می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در فیس بوک هم به همین طریق، بی بی سی و ان بی سی و دیگر رسانه های آمریکایی به همین شکل رفتار دوگانه ای را از خودشان نشان می دهند که بر خلاف اتفاقاتی بود که در سال 88 همین رسانه ها نسبت به اتفاق های ایران داشتند.
 
میر بیان کرد: 11 سال پیش در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و فتنه ای که در آن سال اتفاق افتاد و ادعای تقلب شد، مردم متوجه رفتارهای دوگانه شدند، اما وقایع انتخابات‌ آمریکا و مسائلی که پیش آمد این موضوع را روشن تر کرد و نشان داد که غربی‌ها و رسانه های بیگانه در قبال وقایعی که در کشور خودشان و ایران یا کشورهایی که با آنها ضدیت دارند، چقدر دوگانه رفتار می کنند.
 
 
نمایش چهره واقعی غربی ها 
 
وی با بیان این که این موضوع را می توان به عنوان یک حسن بزرگ تلقی کرد، چراکه چهره واقعی رسانه‌های غربی را به ما نشان داد، گفت: یکی از چیزهایی که باعث شد، قضیه 88 خیلی پیچیده شود این بود که جریان ضد انقلاب و ایالات متحده آمریکا با همراهی کشورهای اروپایی تمام ظرفیت خودشان را وارد میدان کردند و بحثشان انتخابات نبود، هدف اصلی شان براندازی نظام بود و در واقع می خواستند با یک تیر 2 نشان را هدف بگیرد که خوشبختانه موفق نشدند.
 
این کارشناس سیاسی ادامه داد: این جریان ضد انقلاب همانطور که در هشت سال دفاع مقدس با دشمن همکاری می کرد و خودش را به گردان های یگان هایی از نیروهای دشمن تبدیل کرده بود، در سال 88 هم فعال شد و به صحنه آمد و تلاش های زیادی از سوی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی انجام شد.
 
اعتراف آمریکایی ها به حمایت از اغتشاشات در ایران
 
وی تصریح کرد: خانم کلینتون در بخشی از کتاب خاطرات خودش به نام انتخاب های سخت، تحریم‌های سختی را که در دوران وزارت خارجه داشته تشریح کرده است، یکی از تصمیم هایی که مطرح شده بحث اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران بود که در این باره نوشت "دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال های بعد از اغتشاشات انتخابات ایران با ده‌ها میلیون دلار هزینه به آموزش بیش از پنج هزار نفر از مخالفان ایران در سراسر دنیا پرداخت".
 
میر افزود: این موارد نشان می دهد که با چه جریان سخت و نفس‌گیری مواجه بودیم، اما راهپیمایی و حضور عظیم و بزرگ 9 دی که با محوریت ولایت شکل گرفت و وارد صحنه شد، جلوی این جریان انحرافی را گرفت، به گونه ای که هزینه های فراوانی که آمریکا انجام داد، بی‌فایده شد و برنامه‌ریزی‌های شان شکست خورد.
 
وی اضافه کرد: این واقعه تاریخی نشان داد که حضور مردم قدرت اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود، ملتی که در برابر کسانی که با ادعای نقض نه لبنان جانم فدای ایران، ایرانیت و استقلال کشور خود را به خطر انداختند، شجاعانه ایستادند، به همین دلیل باید هر سال به حماسه 9 دی بپردازیم و در رابطه با آن صحبت کنیم، چراکه عبرت آموزی از حوادث تاریخی مهم است.
 
 
اهمیت کالبدشکافی و بازخوانی فتنه 88
 
این کارشناس تاکید کرد: با بازخوانی فتنه 88 و کالبدشکافی آن، این ضرورت را می‌بینیم که باید برای جلوگیری از وقوع فتنه های بزرگتر از این که قطعاً دشمن برای آن برنامه‌ریزی‌هایی را دارد، به صورت مستمر نسبت به این موضوع پرداخت، آخرین اتفاقی که مواجه هستیم توییت اخیر ترامپ و جنگ روانی است که در خصوص سفارت عراق مطرح می‌کند.
 
وی افزود: ما با فتنه های مختلفی روبه رو هستیم و شناخت فتنه های گذشته و زمینه های پیدایش آن، شناخت را برای فتنه های بزرگتر آینده ایجاد می‌کند تا جلوی آن بایستیم و در جریان فتنه قرار نگیریم، طرفدار آن نباشیم و در برابر چنین موضوع هایی ساکت نباشیم.
 
میر با تاکید بر این که این حوادث و فتنه‌ها بسیار مهم است و می تواند مخرب باشد، به این خاطر پرداختن به شناخت و بازخوانی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید کالبد شکافی و بررسی شود، ابراز امیدواری کرد: بصیرت، هوشمندی و حضور به هنگام مردم، حمایت گسترده از نظام و ایستادن در برابر فتنه ها برای مسئولان ما و خواص هم درس عبرتی باشد که در مواضع خود در مقابل جریان هایی که کشور با آنها مواجه می شود، صریح تر و شفاف تر موضع گیری کنند.
 
مکتب شهید سلیمانی؛ سرشار از بصیرت و شجاعت
 
وی خاطرنشان کرد: با وجود همه این اتفاق ها می بینیم که هنوز برخی ها طرفداران رابطه با آمریکا هستند و بر طبل مذاکره با بیگانگان می کوبند، اما بر خلاف آن ها شاهد فرماندهی بزرگ مردانی چون حاج قاسم سلیمانی بودیم که هم در حیات و هم در شهادتش استکبار ستیز بود و آن را شکست داد، وی با تشخیص درست و به موقع وظیفه در مقاطع مختلف زندگی و تشخیص دوست و دشمن و تفکیک میان دشمن اصلی و فرعی گام بر می داشت، در واقع شهید سلیمانی یک مکتب بود.
 
 انتهای پیام/
 
 
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 21471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *