800
۰
وزیر ارتباطات؛

متصل شدن تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت تا پایان اردیبهشت/ بم پشت مشکل دار ترین نقطه سیستان و بلوچستان در حوزه ارتباطات است

محمد جواد آذری جهرمی گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار بم پشت به اینترنت متصل خواهند شد.
متصل شدن تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت تا پایان اردیبهشت/ بم پشت مشکل دار ترین نقطه سیستان و بلوچستان در حوزه ارتباطات است
به گزارش شستون، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در ادامه سفر به استان سیستان ‌و بلوچستان بعد از ظهر امروز در روستای گروکان در منطقه مرزی سراوان حضور یافت.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیای منطقه و نبود زیر ساخت های لازم، گفت: بنا داریم تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰خانوار بم پشت را به اینترنت متصل کنیم.

وزیر ارتباطات متصل کردن روستاهای این منطقه به اینترنت را نیازمند نصب ۸۰ کیلومتر فیبر نوری دانست، و ادامه داد: این اتصال از مسیر دهک به سیرکان‌ انجام می شود تا هم مشکل سیرکان‌ مرتفع و هم ارتباط پایدار در منطقه فراهم شود.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: در اسفند ماه سال جاری سه منطقه آسکان، سرکلوکی و کشتگان به اینترنت متصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ سایت جدید در اسفند ماه و ۱۶ سایت دیگر در فروردین سال آینده در این منطقه دایر خواهد شد، تصریح کرد: با راه اندازی اینترنت 4g دانش آموزان این منطقه مانند سایر مناطق کشور به لحاظ دسترسی به زیر ساخت های اینترنتی تفاوت نخواهند داشت.

وزیر ارتباطات گفت: بم پشت مشکل دارترین نقطه در سیستان و بلوچستان در حوزه ارتباطات است که به این علت در منطقه حضور یافته است.

انتهای پیام/
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 21515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *