پلان دیگر از مشکلات ادامه دار جنوب شرق؛

سیب و سورانی ها با کمبود تاکسی درون شهری دست و پنجه نرم می کنند/ مقرون به صرفه نبودن علت عدم اقبال به فعالیت تاکسی ها

21 دی 1399 ساعت 6:41

شهروندان سیب سورانی در سرمای استخوان سوز زمستان این روزای جنوب شرق از کمبود تاکسی درون شهری که مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده گلایمند هستند.


به گزارش شستون؛ شماری از شهروندان سیب و سورانی با ارسال پیامک به این پایگاه خبری از کمبود تاکسی درون شهری ابراز گلایه کرده و خواستار پیگیری رسانه ای شدند.

به گفته شهروندان سورانی همان تعداد اندک تاکسی درون شهری سوران نیز باتوجه به مقرون به صرفه نبودن فعالیت در این شغل، فعالیت چندانی ندارند که این امر مشکلاتی را در سرمای استخوان سوز جنوب شرق به وجود آورده است.


کمبود تاکسی درون شهری دغدغه این روزهای شهروندان سورانی

برفروشان یکی از شهروندان سیب و سورانی به خبرنگار ما گفت: تاکسی در سطح شهر سوران به ندرت یافت می شود تا جاییکه که شهروندان مجبور هستند مسافت طولانی را پای پیاده طی کنند.

وی افزود: کمبود تاکسی درون شهری در سوران منجر به سلیقه ای شدن نرخ هزینه حمل مسافر شده که می طلبد مسئولین نظارت کافی را بر این موضوع داشته باشند.

این شهروند سورانی ادامه داد: اگر امکان راه اندازی خط واحد یا مینی بوس درون شهری وجود دارد این انتظار از شهرداری وجود دارد که با راه اندازی خط واحد گوشه ای از مشکلات این حوزه را مرتفع سازد.

راه اندازی تاکسی بی سیم در سوران

علی رضا کامکارودی شهردار سوران به خبرنگار ما گفت: ۲۰ دستگاه تاکسی درون شهری در سوران مجوز فعالیت دارند اما رانندگان تاکسی به بهانه اینکه صرفه اقتصادی ندارد فعالیت نمی کنند.

وی ادامه داد: در این راستا جهت برخورد قانونی، متخلفین به تعزیرات حکومتی معرفی و کسر سهیمه سوخت آنها در دستور کار قرار دارد.

شهردار سوران اضافه کرد: اما در حوزه تاکسی تلفنی که تحت نظر اداره صمت فعالیت می کنند، در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند.

کامکارودی گفت: طی مناقصه صورت گرفته به یک فرد واجد شرایط مجوز راه اندازی تاکسی بی سیم صادر شده که تا پایان سال و یا اوایل سال آینده با اخذ مجوزات لازم، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر تاکسی بی سیم در سوران راه اندازی شود قسمتی از مشکلات مردم در این حوزه مرتفع می شود.

شهردار سوران راه اندازی حمل و نقل عمومی مینی بوس درون شهری یا خط واحد را با توجه به جمعیت شهر مناسب ندانست و تصریح کرد: اولویت شهرداری در وهله اول راه اندازی و فعال کردن تاکسی های درون شهری است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 21601

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/21601/سیب-سورانی-کمبود-تاکسی-درون-شهری-دست-پنجه-نرم-می-کنند-مقرون-صرفه-نبودن-علت-عدم-اقبال-فعالیت

شستون
  https://shastoon.ir