800
۰
رئیس اداره ورزش و جوانان مهرستان عنوان کرد؛

ورزش؛ مولفه اصلی در اسلام برای تنومندی در برابر دشمنان نظام اسلامی/ فضای مجازی بهترین فرصت برای ترویج بازی های بومی و محلی در بحران کرونا است

عبدالصمد ناظری گفت: در جامعه اسلامی و موازین دینی ورزش یکی از مولفه های اصلی اسلام برای تنومندی انسان ها در برابر دشمنان نظام اسلامی به شمار می رود.
ورزش؛ مولفه اصلی در اسلام برای تنومندی در برابر دشمنان نظام اسلامی/ فضای مجازی بهترین فرصت برای ترویج بازی های بومی و محلی در بحران کرونا است
عبدالصمد ناظری رئیس اداره ورزش و جوانان مهرستان در گفت و گو با شستون بیان کرد: ورزش همواره به عنوان یکی از ارکان اصلی شادابی و نشاط اجتماعی جامعه به شمار رفته است و حکومت ها و دولت ها برای رسیدن به جامعه ایده آل و با نشاط به تقویت ورزش همگانی و ایجاد شور نشاط در جامعه پرداخته اند.
 
وی افزود: در جامعه اسلامی و موازین دینی ما نیز ورزش یکی از مولفه های اصلی اسلام برای تنومندی و قدرت برای انسان مومن و با ایمان است تا فرامین دینی خویش را به خوبی انجام دهد، در برابر دشمنان نظام اسلامی قوی باشد و در همین راستا از خاک، مال و ناموس خود دفاع کند.
 
رئیس اداره ورزش و جوانان مهرستان ادامه داد: در جامعه اسلامی باید برابر با آموزه های دینی به امر ورزش پرداخت و با رعایت شئونات اسلامی نسبت به تندرستی و سلامت جسم و روح خویش پرداخت.

ناظری اضافه کرد: امروزه با توجه به کمبودات و زیرساخت های عمرانی شاید در بسیاری از شهرستان ها و مکان ها امکان جداسازی و یا درنظر گرفتن مکان خاصی برای ورزش بانوان نباشد، ولی می توان با هم افزایی و استفاده از ظرفیت همه ارگان ها نسبت به ورزش بانوان اهمیت قائل شد تا بتوانند در فضای مناسب جهت سلامتی جسم خود بکوشند. 
 
وی گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا و استفاده از ظرفیت های مجازی و اینترنتی بهترین فرصت برای توسعه، ترویج و همگانی سازی ورزش های مختلف همگانی و بومی محلی است که می توان در بین خانواده ها و در جمع های دوستانه از آن ها استفاده کرد و به نسل های آینده این آیین و فرهنگ را انتقال داد.
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اداره ورزش و جوانان مهرستان در همین راستا و از زمان شیوع بیماری کرونا تا حال حاضر از ظرفیت فضای مجازی برای ورزش در خانه و ارسال کلیپ های ورزشی، برگزاری مسابقات قرآن، اذان و تجوید به صورت مجازی در چندین مرحله طی یک سال گذشته برگزار کرده و بیشترین مشارکت را در بین خانواده ها جلب کرده است، همچنین بازی های مجازی pce mobile را نیز در سطح استان برگزار شده که استقبال بسیار خوبی داشت و در هر مرحله به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شد.
 
ناظری بیان کرد: به هرحال ورزش در ابعاد و شاخص های مختلف شخصیتی انسان تاثیر گذار است و یک رویداد ورزشی هر چند کوچک باعث ایجاد شور و نشاط و ساختن جامعه ای بانشاط می شود که در حال حاضر از ضروریات جامعه امروزی ما است و می طلبد در ابعاد مختلف جامعه این نشاط را بیشتر از پیش ترویج بدهیم تا مردم بتوانند در این روزهای سخت اقتصادی و کرونایی با ورزش و تفریحات سالم در کنار خانواده لحظات شاد و سرگرم کننده ای داشته باشند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 21629
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *