800
۰
معاون اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

تور اکوسافاری با 33 گردشگر در کویر لوت در حال برگزاری است

مجتبی میرحسینی گفت: تور اکوسافاری با ۱۳ خودرو و ۳۳ گردشگر به منظور بازدید از جاذبه های استان به ویژه کویر لوت وارد سیستان و بلوچستان شد و به مدت پنج شب در بیابان لوت اقامت دارد.
تور اکوسافاری با 33 گردشگر در کویر لوت در حال برگزاری است
به گزارش شستون؛ مجتبی میرحسینی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: رویکرد مجموعه اکوسافاری در اجرای سفرها، رعایت کدهای اخلاقی، اکوتوریسم و آشنایی بیشتر با طبیعت و مواریث طبیعی و تاریخی و زیست محیطی است.

وی ادامه داد: سافاری از فعالیت طبیعت گردی با ماشین های دو دیفرانسیل است که گردشگران ماجراجو در فصل های پاییز و زمستان در قالب تورهای ماجراجویی، لذتِ هیجان را در سایت های گردشگری سیستان و بلوچستان تجربه می کنند.
 
این مقام مسئول اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های متنوعی برای این نوع از گردشگری ماجراجویانه در سایت های مختلف استان است، شهرستان های دلگان، ایرانشهر، هامون و چابهار در کنار ظرفیت بسیار مهم  سایت جهانی لوت از مهم ترین مکان های استان برای اکوسافاری محسوب می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این سفر مهیج و متفاوت، مناسب تمام علاقه مندان به کویر و جاذبه های آن بوده و ماجراجویانه و ایمن بودن مسیر پیش فرض طراحی  شده در عمق ریگ یلان و دیگر سایت ها لحاظ شده است.

میرحسینی تصریح کرد: بر این اساس یک تور با ۱۳ خودرو و ۳۳ گردشگر به منظور بازدید از جاذبه های استان به ویژه کویر لوت وارد سیستان و بلوچستان شد و به مدت پنج شب در بیابان لوت اقامت دارد.

وی اظهار کرد: برخی زیرساخت ها برای پذیرش این نوع گردشگر در لوت ایجاد شده، همچنین کمپ طبیعت گردی و کویرنوردی در این منطقه در حال ایجاد است.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار دیگر زیرساخت های لازم از جمله اقامتگاه های بوم گردی، مسیر دسترسی و مراکز فروش صنایع دستی در روستاهای اطراف لوت نشان می دهد که آینده ای امیدوار کننده در انتظار گردشگران  سایت جهانی لوت محدوده سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 21707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *