800
۰

دولت در جلسات موافق مجلس است؛ در رسانه‌ها مخالف/ بخاطر معیشت مردم ملاحظه دولت را کردیم

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه جلسات بررسی بودجه با حضور نمایندگان دولت برگزار می شود و آنها در این جلسات با تصمیمات مجلس موافقت می کنند گفت: متاسفانه نمایندگان دولت وقتی از مجلس خارج می شوند در رسانه ها با تصمیمات مجلس اعلام مخالفت می کنند.
دولت در جلسات موافق مجلس است؛ در رسانه‌ها مخالف/ بخاطر معیشت مردم ملاحظه دولت را کردیم
به گزارش شستون؛ «ولی اسماعیلی»، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه وظیفه مجلس قانون گذاری برای بخش های اجرایی کشور است و دولت بایددر مسیر قانونی حرکت کند گفت: طرح هایی که شورای نگهبان تایید می کند، قانون و لازم الاجرا است.
وی بااشاره به اینکه اگر رئیس جمهور یا هر یک از وزرای دولت از اجرا قانون مصوب مجلس استنکاف کنند نمایندگان از ابزار های نظارتی خود استفاده خواهند کرد ادامه داد: این هفته قرار است مسئله استنکاف وزیر صمت از وظایف قانونی در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد به همین صورت تمام بخش های دولت و دستگاه های نظارتی زیرذره بین مجلس قرار دارند.
نماینده مردم گرمی در مجلس با بیان اینکه دولت لایحه بودجه را در اختیار مجلس قرار داد اما استنباط نمایندگان مردم این است که لایحه دولت واقعی و قابل اجرا نیست تصریح کرد: لایحه پیشنهادی دولت چیزی را عاید مردم و سفره زندگی آنها نخواهد کرد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه نمی توانیم سفره مردم را گروگان اما و اگر قرار دهیم عنوان کرد: دولت مخالف اصلاح بودجه است از همین رو به دنبال حاشیه سازی است در حالی که مجلس به عنوان قوه قانون گذار اختیار اصلاح بودجه را دارد دولت هم می توانم لایحه خود را پس بگیرد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره نمایندگان دولت در جریان بررسی بودجه جلسه کمیسیون تلفیق را ترک کردند ادامه داد: همه نشست‌ها با هماهنگی دولت برگزار می شود فقط یک جلسه در تلفیق برگزار شد که نمایندگان دولت جلسه را ترک کردند.
وی با اشاره به اینکه جلسات بررسی بودجه با حضور نمایندگان دولت برگزار می شود که در این جلسات با تصمیمات مجلس موافقت می کنند عنوان کرد: متاسفانه نمایندگان دولت وقتی از مجلس خارج می شوند در رسانه ها با تصمیمات مجلس اعلام مخالفت می کنند این رفتار دوگانه برای مردم آسیب رسان است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه مجلس تمام قد در خدمت مردم است گفت: بسیاری از موارد در حوزه اختیارات مجلس بود از جمله استیضاح و سوال از رئیس جمهور و برخی وزرا را که انجام ندادیم چون بنای مجلس همکاری با دولت و کمک کردن به بخش اجرایی کشور است تا مشکلات مردم حل شود.
نماینده مردم گرمی در مجلس با اشاره به اینکه مردم تحت فشار تورم و گرانی ها هستند مجلس نمی خواهد بار مضاعفی بر این فشارها ایجاد کند گفت: به خاطر معیشت مردم ملاحظه دولت را کردیم، مجلس صلاح دولت را می خواهد اما دولت در برابر مصوبات مجلس مقاومت می کند.
وی بااشاره به رانت نهاده های دامی که حاصل آن چند برابر شدن قیمت گوشت بود تاکید کرد: این چرخه معیوب نباید دوباره در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شود، مجلس به دنبال اصلاحات واقعی در هزینه ها و درآمدهای دولت است بدون اینکه جهت گیری سیاسی داشته باشد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه رئیس مجلس می تواند از اختیارات خود برای ابلاغ قانون مصوب استفاده کند خاطرنشان کرد: مجلس تمایل دارد رئیس جمهور خود پیش قدم شده و قوانین مصوب را ابلاغ کند، شکاف بیش از این بین مجلس و دولت به نفع مردم نیست.
انتهای پیام/ک
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 21755
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *