800
۰
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

لغو همه تحریم‌ها، پیش شرط بازگشت به مذاکره است/ بدعهدی؛ نتیجه اعتماد به اروپا و شرکای آنها

محمد سرگزی گفت: ما در ادوار مختلف برخلاف منویات مقام معظم رهبری به کشورهای اروپایی و شرکای آن ها اعتماد کردیم و نتیجه ای جز بد عهدی آن ها به دنبال نداشت.
لغو همه تحریم‌ها، پیش شرط بازگشت به مذاکره است/ بدعهدی؛ نتیجه اعتماد به اروپا و شرکای آنها
به گزارش شستون؛ محمد سرگزی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر تمامی تحریم‌ها را در عمل بردارند به تعهدات برجامی برمی گردیم بیان کرد: ما در ادوار مختلف برخلاف منویات مقام معظم رهبری به کشورهای اروپایی و شرکای آن ها اعتماد کردیم و نتیجه ای جز بد عهدی آن ها به دنبال نداشت.

وی ادامه داد: امروز هم که دشمنان فعالیت های علمی ما را دیدند از همان شیوه قبلی می‌خواهند استفاده کنند که در ابتدا توقف کوتاهی به وجود آورند و بعد از آن ما سالیان سال معطل تحقق وعده های آن ها باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لذا در ادوار مختلف اعتماد از سمت ایران بوده و نشان داده است که اگر عهدی می بندد و عهدنامه ای را امضا می کند ملتزم به آن است.

سرگزی ادامه داد: لذا امروز کشورهایی که متقاضی هستند که ما برخی از حوزه ها را عملیاتی و اجرایی نکنیم، باید خودشان به تعهدات خود عمل کنند و بعد از آن ما هم درباره تعهداتی که برای گرفتن حق خودمان عملیاتی و اجرایی می کنیم تصمیم می گیریم.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کشورهای اروپایی که امروز مقدمه و پیش شرط رفع تحریم را عدم فعالیت های هسته ای ما می دانند باید بدانند که ما به آنچه در عهدنامه های بین المللی ایجاد شده است ملتزم هستیم.

سرگزی تصریح کرد: این التزام از سوی جمهوری اسلامی ایران در صورتی است که کشورهای هدف ما به تعهدات خود عمل کنند و پیش شرط تمامی آن ها برداشتن تحریم و شرایط ناجوانمردانه ای است که به ملت ما تحمیل کردند.

وی بیان کرد: مذاکره و گفت و گوی ما با کشورهای ۵+۱ است و زمانی به این مذاکره برمی گردیم و تعهدی را می پذیریم که آن ها ابتدا تمامی تحریم ها را لغو کنند، زیرا تجربه بدعهدی این کشورها به ما اثبات کرده است که قابل اعتماد نیستند.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ما مهم نیست که کشورهای اروپایی و آمریکا چه کاری انجام می دهند، زیرا ما در مسیر خود حرکت می کنیم و زمانی به سمت مذاکره با آن ها می رویم که این پیش شرط محقق شود که در این صورت مذاکره محل بحث نسبت به مضوعات مختلف خواهد بود.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 21868
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *