800
۰
ساز ناکوک بازار در روزهای پایانی سال؛

قیمت مرغ در جنوب شرق کشور از قفس پرید/ بازهم کنترل نرخ گوشت سفید از دست دولت خارج شد

این روزها افزایش قیمت ها و کمبود برخی از اجناس و کالاهای اساسی از یک سو و کرونا از سوی دیگر مردم جنوب شرق کشور را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش دغدغه های آن ها شده است.
قیمت مرغ در جنوب شرق کشور از قفس پرید/ بازهم کنترل نرخ گوشت سفید از دست دولت خارج شد
به گزارش شستون؛نوسانان قیمت مرغ در روزهای اخیر در سیستان و بلوچستان به ویژه سراوان مردم را کلافه و خواستار رسیدگی و نظارت بیش از پیش دستگاه های نظارتی شدند.

متاسفانه با افزایش ناگهانی قیمت مرغ، این کالای اساسی نیز از سفره ها پر کشید، چراکه خیلی ها از نظر اقتصادی توان خرید ندارند و عده ای هم این روزها به دلیل شرایط کرونا شغلشان را از دست داده و خانه نشین شده اند.

از طرفی در حالی قیمت این نوع کالاهای ضروری روند صعودی را طی می کند که انتظار می رفت با توجه به شرایطی که به دلیل کرونا بر جامعه و اقتصاد مردم حاکم شده است، شاهد کنترل و کاهش قیمت ها در روزهای پایانی سال باشیم.

پرکشیدن مرغ از سفره مردم

به گفته شهروندان سراوانی بازار از دست صنعت و معدن خارج شده است به طوریکه که هر فروشگاهی به دلخواه قیمت گذاری انجام می دهد به گونه ای که این روزها مرغی که در شهر کیلویی 28 هزار تومان به فروش می رسد در شهر گلشن 45 هزار تومان و در روستای کلپورگان 52 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

توزیع مرغ کشتار روز در 10 مکان

در همین راستا مسعود ملازهی رئیس اداره صمت سراوان با اشاره به اینکه فروش مرغ زنده ممنوع است، گفت: در روزهای اخیر قیمت مرغ تا 35 هزار تومان در سراوان افزایش داشت که طبق بازرسی های انجام شده برای واحد صنفی متخلف تشکیل پرونده شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده تخلف واحد صنتفی متخلف 50 میلیون تومان بوده است، افزود: در حال حاضر مرغ با کیلویی 27 تا 28 هزار تومان به فروش می رسد که با توزیع مرغ از مرغداری های سراوان در بازار تا هفته آینده تا 22 هزار تومان کاهش خواهد داشت.

ایم مقام مسئول گفت: جهت تنظیم بازار توزیع مرغ کشتار روز در 10 مکان با قیمت 23 هزار و 500 تومان به فروش می رسد تا قیمت مرغ زنده هم کاهش یابد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 21966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *