800
۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ثبت 340 وقف جدید طی 3 سال در سیستان و بلوچستان/ پیشتازی ایرانشهر در حوزه موقوفات

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم گفت: 340 وقف جدید با ارزش ریالی 310 میلیارد ریال از سال 97 در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.
ثبت 340 وقف جدید طی 3 سال در سیستان و بلوچستان/ پیشتازی ایرانشهر در حوزه موقوفات
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام محسن مومنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود هفت بقعه متبرکه در استان، در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: از این تعداد در پنج بقعه شخصیت دفن است که مورد توجه و ارادت مردم قرار دارد و به مناسبت های ملی و مذهبی به ویژه اعیاد و شهادت اهل بیت (ع) در این اماکن متبرک حضور پیدا می کنند و از برنامه های اجرایی بهره مند می شوند.
 
وی با بیان این که حفظ، ثبت و نگهداری موقوفات از جمله وظایف مهم این اداره کل است، ادامه داد: موقوفات جدید را بر اساس نیازهای روز جامعه مشاوره می دهیم، بعد ثبت، حفظ و نگهداری می کنیم که طی سه سال گذشته تاکنون اتفاق های خوبی در این راستا رقم خورده است.
 
این مقام مسئول اظهار کرد: طی این مدت 200 سند تک برگی با 600 رقبه برای موقات استان اخذ و برای 60 پرونده حقوقی به نفع موقوفه رای صادر شده است، بخشی از این پرونده ها به تصرفات و برخی هم به عدم اجاره مستاجران مربوط بود، هزار قرارداد اجاره برای مستاجران نیز منعقد شد.
 
وی افزود: طی این سه سال 340 وقف جدید با ارزش ریالی 310 میلیارد ریال و 65 میلیارد ریال اجرای نیت، بر اساس نیات واقفین صورت گرفته است، از بین موقوفه های جدید 62 وقف با نیت مسجد، خانه عالم قرآنی و سیدالشهدا مربوط به امسال است.
 
مومنی گفت: ایرانشهر با اختصاص 33 وقف در این زمینه پیشتاز بوده و در زاهدان، زابل، زهک و چابهار به ترتیب 12، 9، هفت و یک وقف جدید صورت گرفته است.
 
وی، اعزام هزار و 150 مبلغ از قم به مناطق محروم و رشد قابل توجه درآمد موقوفات را از دیگر اقدام هایی اعلام کرد که در سیستان و بلوچستان محقق شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: درآمد موقوفات از 11 میلیارد ریال در سال 96 با 20 درصد رشد در سال 97 به 13 میلیارد و هشتصد میلیون ریال رسید و در سال 98 به 21 میلیارد و سیصد میلیون ریال و در 6 ماهه امسال با 29 درصد رشد به 11 میلیون ریال رسیده است.
 
انتهای پیام/
 
 
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 21969
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *