800
۰
در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های محرومیت زدایی سپاه مطرح شد؛

سپاه پاسداران پیشرو و پیشگام در خدمت رسانی و توجه به محرومین/ از اتصال راه مواصلاتی ۸۴ روستا تا راه اندازی نهضت مدرسه سازی

مراسم افتتاح پروژه های محرومیت زدایی قرارگاه منطقه ای قدس نیروی زمینی سپاه با محوریت اهدای ۲۶ سری جهیزیه به نوعروسان سراوانی برگزار شد.
سپاه پاسداران پیشرو و پیشگام در خدمت رسانی و توجه به محرومین/ از اتصال راه مواصلاتی ۸۴ روستا تا  راه اندازی نهضت مدرسه سازی
به گزارش شستون؛ مراسم اهدای 26 سری جهیزیه به نوعروسان حوزه سرزمینی سراوان با حضور معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه قدس نیروی زمینی جنوب شرق سپاه،معاون محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، امامان جمعه و جماعت، فرماندهان نظامی و انتظامی، معتمدین، ریش سفیدان، مسئولین دستگاه های اجرایی در سپاه شهرستانی سراوان برگزار شد.


علی اکبر جعفری معاون محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در حاشیه این مراسم با اشاره به بیان بخشی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و علمدار خدمت به مردم که سپاه پاسداران در طول سال های اخیر پیشرو و پیشگام بوده است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سیستان و بلوچستان 123 هزار میلیار تومان در 148 عرصه مختلف از جمله راه سازی، جاده سازی، سد سازی، راه آهن، خدمات عمومی بهداشتی و آموزشی خدمت گذاری کرده است.

وی افزود: 11 هزار و 291 پروژه عمرانی بالغ بر 262 میلیار تومان در 2 سال گذشته در مجموعه های مختلف سپاه اجرا شده که عمده این فعالیت ها در حوزه احداث و توسعه زیر ساخت روستایی، مسکن، اشتغال، احداث و توسعه فضای آموزشی و بهداشت بوده است.


معاون محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در منطقه مورتان 84 روستا با چند کیلومتر راهی که توسط سپاه تسطیح شد به آغوش وطن بازگشت چرا که قبل از آن این روستا صعب العبور و هیچ مسیر ارتباطی نداشت.

جعفری اضافه کرد: بالغ بر 5 هزار خانه محرومین در دستور کار سپاه قرار گرفت که تاکنون 2 هزار و 500 خانه محروم تحویل و مابقی تا پایان سال و بخش اندکی نیز در سال آینده اتمام و تحویل داده می شود.

وی با اشاره به نگاه سپاه به فرزند آوری، خاطر نشان کرد: تاکنون چهار هزار و ۷۳۱ سری جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری میان زوجین جوان توزیع شده است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در زمینه اهدای بسته های معیشتی بیش از ۱۴۸ هزار و ۹۶۳ بسته میان یک میلیون و ۶۰۰ نفر توزیع کرده است، گفت: توجه ای که امروز سپاه به مجموعه محرومیت‌زدایی و مردم نوازی که دارد در هیچ جای دنیا وجود ندارد که در راس یک مجموعه نظامی و تشکیلاتی، فرماندهان آن مجموعه خود جهادی وارد عمل شوند.


جعفری تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان رکورد دار در زمینه بی سوادی، بازماندگان از تحصیل، جوانترین استان کشور و همچنین بی سوادترین استان نیز هست که سپاه وظیفه خود دانست در کنار سیستم آموزشی آموزش و پرورش و اداره نوسازی مدارس کشور به این عرصه ورود کند که ۳۵ با از ابتدای سال تا کنون ساخته شده است که با این اقدام بالغ بر ۳۰ درصد مولفه آموزش در استان افزایش یافت.

وی با اشاره به راه اندازی نهضت مدرسه سازی توسط سپاه، بیان کرد: ۲۰۰ باب مدرسه به همت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه قرارگاه قدس نیروی زمینی، سپاه پاسداران و همچنین نوسازی مدارس در دستور کار قرار دارد که ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه این مدارس توسط خیرین جذب شده است و عملیات اجرای بعضی از مدارس از فردا آغاز می شود.

معاون محرومیت زدایی و مردم یاری قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اذعان کرد: در حوزه کشاورزی بالغ بر ۱۰۰ هکتار زمین تصحیح و آبرسانی توسط سپاه پاسداران انجام شده که کار کاشت، داشت، برداشت و همچنین خرید تضمینی محصول در دستور کار قرار دارد و در حوزه عمرانی بالغ بر ۳هزار و ۲۵۷ پروژه برای سال آینده تعیین شده که بخش اعظم آن را سپاه بر عهده گرفته است. 

جعفری خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته درسراوان ۱۳۵۵ عرصه خدمت رسانی در حوزه احداث مسکن مددجویان، خانه محروم، احداث مدرسه، آبرسانی به زمین‌های کشاورزی، احداث زمین ورزشی، خانه عالم،‌برق رسانی به چاه ها، تکمیل مدرسه، پرورش شترمرغ، احداث گلخانه و غیر انجام شده است.

انتهای پیام/

 
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 22113
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *