800
۰
گزارشی از افزایش نرخ اجاره بها در شرقی ترین نقطه کشور؛

تنور داغ بازار اجاره بهای مسکن زوج های جوان را نقره داغ کرد/ تبدیل شدن تامین سقف بالا سر به آرزو برای شهروندان سراوانی

برخی از شهروندان سراوانی به خصوص زوج های جوان از بالا بودن نرخ اجاره بهای مسکن در سراوان ابراز گلایه کردند و گفتند: اجاره بهای مسکن در سراوان به قدری افزایش یافته که با شهرهای بزرگ کشور برابری می کند.
تنور داغ بازار اجاره بهای مسکن زوج های جوان را نقره داغ کرد/ تبدیل شدن تامین سقف بالا سر به آرزو برای شهروندان سراوانی
 
به گزارش شستون؛ نرخ اجاره بهای مسکن در سراوان در ماه اخیر به صورت سرسام آور افزایش یافته به گونه ای که پرداخت اجاره بها از توان مستاجران خارج و زوج های جوان و کارمندان در پی یافتن مسکن پس از یک ماه همچنان ناکام مانده اند.
 
تنور بازار اجاره بهای مسکن در سراوان به قدری داغ است که دیگر هیچ کس نمی تواند بالا بودن نرخ اجاره مسکن را در این شهر انکار کند.
 
برخی از شهروندان معتقد هستند که علت و چرایی افزایش نرخ اجاره بها و یا نبود مسکن اجاره ای در این شهر گسیل شدن سوخت کش هایی از شهرستان های همجوار است که معضلی به دیگر معضلات این شهر اضافه کرده است.
 
حسینی یکی از شهروندان سراوانی که در مدت هاست از یافتن مسکن اجاره ای در سراوان ناکام مانده است، به خبرنگار ما گفت: به تازگی تشکیل زندگی داده و در سراوان کارمند است که در پی یافتن خانه ای مناسب که توان پرداخت اجاره را داشته باشیم هستیم اما هر چه تلاش می کنیم راه به جایی نمی بریم.
 
وی افزود: بیش از یک ماه می شود که در جست و جو منزل است اما نرخ اجاره بهای منزل در سراوان به قدری افزایش یافته که با نرخ شهرهای بزرگ برابری می کند.
 
این شهروند سراوانی گفت: برخی از مناطق شهر مانند محدوده مسکن مهر که اجاره بها پایین بوده حال صاحبان مسکن 50 میلیون پول پیش با ماهی 2 میلیون تومان اجاره مطالبه می کنند.
 
حسینی ادامه داد: در محدوده شهرک شهید رجایی و خیابان سعدی نیز 40 میلیون پول پیش و 2 میلیون 800 تا 3 میلیون تومان اجاره در ماه مطالبه می کنند که این میزان اجاره برای جوان هایی که به تازگی تشکیل زندگی داده اند خارج است.
 
وی با بیان اینکه هر چه بیشتر جست و جو می کنیم کمتر به نتیجه می رسیم، خاطر نشان کرد: حال که در این شهر بی سرپناه مانده ایم باید از چه کسی مطالبه کنیم؟ چرا مسئولین و دستگاه های نظارتی نظارت بیشتر و برخورد قاطع با طمع کاران انجام نمی دهند؟
 
روز گذشته نیز حجت اسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در خطبه های نماز جمعه به بالا بودن نرخ اجاره بها در سراوان اشاره و ضمن ابراز گلایه از این موضوع از صاحبان مسکن خواست تا انصاف و مسلمانی را پیشه کار خود قرار داده و مانند افراد سر گردنه برخورد نکنند چرا که خدا ناظر بر اعمال و رفتار همه است.
 
همچنین وی نظارت بر بازار مسکن، رهن و اجاره را لازم و ضروری دانست تا گره از مشکلات مسکن جوانان در این برهه باز شود.


انتهای پیام/
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 22303
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *