800
۰
با رشد ۵۰۷۱ واحد شاخص کل؛

بورس برای دومین روز متوالی مثبت شد/ کاهش شیب خروج پول از بازار سهام

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ۵۰۷۱ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد ایستاد و ارزش معاملات بازار سهام به بیش از ۵۴۱۵ میلیارد تومان رسید.
بورس برای دومین روز متوالی مثبت شد/ کاهش شیب خروج پول از بازار سهام
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه امروز و در آخرین روز کاری هفته برای دومین روز متوالی با توجه به افزایش تقاضا مثبت و سبزپوش شد.
 
بازار سهام روز گذشته با توجه به افزایش تقاضا بعد از مدت‌ها شاهد رشد شاخص کل بورس به عنوان نماگر در بازار بود و امروز نیز بعد از بسته ۷+۳ سازمان بورس برای ایجاد رونق در بازار، با افزایش نسبی همراه بود و معاملات با روند مثبت آغاز بکار کرد؛ اما شاخص کل هم وزن که وضعیت دقیق‌تری از بورس را نشان می‌دهد با ۲۱۰ واحد منفی بود که نشان می‌دهد همچنان ترس و نااطمینانی در بازار سهام وجود دارد.
 
 
معامله‌گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از  ۵۷۲ هزار معامله انجام دادند و مالکیت ۷ میلیارد و ۲۹۶ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.
 
ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۵ هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام نیز حدود ۴ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان بود و افراد حقیقی بیش از  ۱۰۷ میلیارد تومانی پول از بازار سهام خارج کردند که رقم نسبت به روزهای گذشته در حال نزول است.
 
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با ۵۰۷۱ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۰۲ واحدی ایستاد. شاخص هم وزن اما منفی بود و با ۲۱۰ واحد نزول عدد ۴۲۷ هزار ۲۵۲ واحد را ثبت کرد.
 
معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۴۷۶ هزار معامله انجام دادند و مالکیت ۶ میلیارد و ۴۵۴ میلیون سهام و اوراق مالی دادوستد شد که ارزش این معاملات بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان بود.
 
نمادهای بانک ملت، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی صنایع مس ایران، بانک پاسارگاد، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان و بانک صادرات با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند.
 
 
شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز مثبت بود و با ۲۳ واحد صعود به عدد ۱۷ هزار و ۶۶۰ واحد رسید.
 
معامله‌گران در فرابورس بیش از ۸۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۹۶ هزار معامله و به ارزش یک هزار و ۱۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
نمادهای پلیمر آریا ساسول، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه گذاری صبا تامین، گروه توسعه مالی مهر آیندگان و سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند و در مقابل نمادهای سنگ آهن گهر زمین و مدیریت انرژی امید تابان هور با بیشترین اثر منفی مانع رشد بیشتر شاخص فرابورس شدند.
 
انتهای پیام
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 22493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *