800
۰

آسوشیتدپرس: آمریکا در حال بررسی لغو برخی تحریم‌ها برای ترغیب ایران به بازگشت به تعهدات برجامی است

خبرگزاری آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی لغو برخی تحریم‌ها علیه ایران است تا این کشور را به بازگشت به تعهدات ذیل توافق هسته‌ای ترغیب کند.
آسوشیتدپرس: آمریکا در حال بررسی لغو برخی تحریم‌ها برای ترغیب ایران به بازگشت به تعهدات برجامی است
به گزارش شستون؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم، چندی از مقامات آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند دولت آمریکا به منظور ترغیب ایران برای بازگشت به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای در حال بررسی لغو برخی از تحریم‌های مهمی است که علیه ایران وضع شده است.
این خبرگزاری آمریکایی به نقل از برخی مقامات کشورش عنوان کرد که دولت بایدن در حال بررسی لغو برخی از تحریم‌های شدیدی است که دولت ترامپ علیه ایران وضع کرده است و واشنگتن قصد دارد با لغو این تحریم‌ها ایران را به بازگشت به تعهدات برجامی ترغیب کند.
به نوشته آسوشیتدپرس، همزمان با ادامه گفتگوهای وین به منظور احیای برجام، دولت آمریکا بیش از پیش به دنبال ارائه پیشنهادها به ایران و بازگرداندن این کشور به تعهدات طبق توافق هسته‌ای است.
اما این در حالی است که پیش از این سیدعباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در وین تأکید کرد که تمام تحریم‌هایی که بعد از اجرایی شدن برجام وضع شده‌اند؛ چه آنها که در دوره اوباما و چه آنها که در دوره ترامپ وضع شده‌اند، باید لغو شوند.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان در باره ترتیبات اقدامات آمریکا و ایران تاکید کرد: مواضع ما هیچ تغییری نکرده است. آمریکا ابتدا باید همه تحریم‌ها را لغو کند و ایران تنها پس از راستی آزمایی لغو تحریم‌های آمریکا، به تعهدات برجامی خود بازمی‌گردد.این موضع ایران تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 22498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *